مراسم اربعین الگوی مردمی‌‌سازی کارهاست
کد خبر: 4085953
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

مراسم اربعین الگوی مردمی‌‌سازی کارهاست

امام‌جمعه شهرکرد گفت: مراسم اربعین الگوی مردمی‌‌سازی کارها است چراکه در این روز بخش عظیمی از کارها توسط مردم و به صورت مؤمنانه، عاشقانه و به زیبایی انجام می‌شوند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۲۵ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت حفظ آبروی انسان‌ها، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به بندگان خود توصیه می‌کند همواره با عدل سخن بگویند و آبروی دیگران را در معرض خطر قرار ندهند بلکه بدانند که از گوش، چشم و قلب انسان‌ها در روز قیامت درمورد اعمال بندگان پرسش می‌شود و این اعضا نیز واقعیات را بیان می‌کنند.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: امروز در فضای مجازی شاهد هستیم افراد به وسیله قلم خود به راحتی آبروی دیگر اشخاص را مورد تهاجم قرار می‌دهند و از بیان شایعات بی‌اساس ترسی ندارند همچنین در این فضا دروغ‌های بسیاری گفته می‌شود که در این بین افراد ساده‌ای وجود دارند و این مطالب را باور می‌کنند.

وی ادامه داد: در فضاهای سالم که انسان اطمینان دارد افراد صالحی فعالیت دارند باید فرد حُسن ظن داشته باشد اما در محیط‌هایی همچون فضای مجازی که آلوده است نباید به راحتی مسائل موجود را باور کند و تنها زمانی که با دلایل محکم بر صحت موضوعی اطمینان حاصل پیدا کرد می‌تواند آن را باور کند و انسان‌ها با بهره‌مندی از این روش می‌توانند بر مدار عدالت حرکت کنند.

نکونام با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، بیان کرد: به لطف خداوند ظرفیت‌های بزرگی در این روز وجود دارد و هرساله نیز این ظرفیت‌ها افزایش پیدا می‌کند، در این روز شاهد تحقق‌بخشی این وعده خداوند هستیم که صالحان بر تمامی زمین حاکم خواهند شد و به همین علت نیز دشمنان به شدت از روز اربعین هراس دارند و در رسانه‌های آن‌ها نیز خبری از روز اربعین و ظرفیت‌های بزرگ آن دیده نمی‌شود، یا اینکه سعی می‌کنند در این رسانه‌ها روز اربعین را تحریف کنند و درنتیجه عظمت آن را کاهش دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی باید قدرت و عظمت روز اربعین و حرکت عظیم مؤمنان در این روز را به تصویر بکشند، اضافه کرد: در این روز فطرت‌ها بیدار می‌شوند و همین موضوع یکی دیگر از دلایل ترس دشمنان از روز اربعین است چراکه خواست دشمن همه‌گیر شدن فطرت‌های شیطانی به جای فطرت‌های توحیدی است اما در اربعین فطرت انسان‌ها توحیدی می‌شود و مظلومان به پا می‌خیزند.

وی تصریح کرد: انسجام و وحدت ملت‌ها به ویژه اتحاد ایران و عراق در روز اربعین به خوبی در معرض نمایش قرار می‌گیرد درصورتی که تمامی تلاش دشمن ایجاد اختلاف میان این دو کشور است اما اربعین تمامی این تلاش‌ها را از بین می‌برد.

نکونام یادآور شد: مراسم اربعین الگوی مردمی‌‌سازی کارها است چراکه در این روز بخش عظیمی از کارها توسط مردم و به صورت مؤمنانه، عاشقانه و به زیبایی انجام می‌شوند همچنین اربعین نشان می‌دهد که ملت‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند و این مستکبران هستند که سعی در ایجاد اختلاف دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این هفته از ۳۱ شهریور که سالروز حمله نظامی صدام به جمهوری اسلامی ایران است آغاز می‌شود، دفاع مقدس یک دوره بالندگی و ثبت افتخارات محسوب می‌شود یعنی هشت سال دفاع مقدس با تحمل سختی‌ها، از دست رفتن نیروهای با ارزش و ایجاد انواع خرابی‌ها در کشور همراه بود اما ارمغان آن یک دوره بالندگی برای جمهوری اسلامی ایران و ملت آن ایجاد و به الگویی همیشگی برای اداره کشور مبدل شد.

وی توضیح داد: نباید اجازه دهیم که دوران دفاع مقدس فراموش شود و این دوران و مبانی آن باید همواره زنده، پرتحرک و پویا باشد تا فکر، ایمان، سبک زندگی و... افراد برگرفته از این دوران مقدس باشد.

نکونام تأکید کرد: آمریکای امروز با آمریکای دیروز تفاوت بسیاری دارد چراکه دفاع مقدس و مبانی آن روز به روز باعث تضعیف این کشور شد، همچنین صهیونیست‌ها امروز با ترس زندگی می‌کنند که تمامی این موارد از دستاوردهای دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha