پیاده‌روی اربعین بیشتر از غول‌های رسانه‌ای دنیا تاثیرگذار است
کد خبر: 4085981
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

پیاده‌روی اربعین بیشتر از غول‌های رسانه‌ای دنیا تاثیرگذار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ گفت: پیاده‌‌روی اربعین حسینی بیش از همه غول‌های رسانه‌ای دنیا در افکار عمومی تاثیرگذار بوده است، به‌طوری که هیچ شبکه رادیویی و تلویزیونی و ... به اندازه این رویداد بزرگ نمی‌تواند به افکار عمومی شکل دهد.

پیاده‌روی اربعین بیشتر از غول‌های رسانه‌ای دنیا تاثیرگذار استحجت‌الاسلام غلام‌حیدر جهانبان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: دشمنان اسلام با راه‌اندازی پروژه‌های عظیم رسانه‌ای در تلاش هستند، موجی از اسلام‌هراسی و تفرقه‌افکنی میان ملل مسلمان ایجاد کنند و ازاین‌راه تعالیم الهی را خدشه‌دار کنند، همچنین وحدت میان مسلمانان جهان را از بین ببرند، لذا راهپیمایی اربعین به عنوان یک رسانه عظیم می‌تواند مکر و حیله دشمنان را خنثی کند.

وی تصریح کرد: اربعین تداوم راه امام حسین(ع) و یارانش در زنده نگهداشتن دین اسلام همچنین جلوگیری از تحریف و انحراف در آن است، همایش چندمیلیونی اربعین سیدوسالار شهیدان می‌تواند پادزهری بر اقدامات تفرقه‌افکن دشمنان نظام و انقلاب باشد، که در یک دهه اخیر از سوی دشمنان برای اختلاف میان جوامع‌اسلامی به کار گرفته می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ پیاده‌روی اربعین را تجلی‌گاه وحدت جهان اسلام دانست و اظهار کرد: در این رویداد فرصتی دست می‌دهد، تا همه اقشار، پیروان مذاهب و ادیان توحیدی گردهم جمع شوند.

وی با بیان اینکه، در این راهپیمایی ضمن اینکه حضور جدی شیعیان را شاهد هستیم، برادران و خواهران اهل‌تسنن، خاخام‌های یهودی و اسقف‌های مسیحی را می‌بینیم، ادامه داد: همه مردم با عشق و علاقه باطنی برای حمایت از آرمان قیام عاشورا در این آیین وحدت‌بخش شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، پیاده‌روی اربعین حسینی نشان از جهان‌شمولی و گستره جهانی آموزه‌های مکتب امام حسین دارد، گفت: همه جهانیان از ابعاد وسیع این رویداد شگفت‌زده هستند، به‌همین‌دلیل سعی می‌کنند، با سکوت خبری نسبت به بی‌اهمیت جلوه دادن آن اقدام کنند، حال‌آنکه تلاش بیهوده‌ای است.

 جهانبان، به مشارکت بخش زیادی از نسل جوان جامعه در این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: این پیاده‌روی، موجب تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری در بین نسل جدید شده، همچنین زمینه برای شناخت نوجوانان و جوانان کشور با فرهنگ ایثار و فداکاری را فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha