پیش‌بینی حدود 80 هزار اسکان موقت برای زائران دهه پایانی صفر
کد خبر: 4085983
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

پیش‌بینی حدود 80 هزار اسکان موقت برای زائران دهه پایانی صفر

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیش‌بینی حدود 80 هزار اسکان موقت توسط شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر خبر داد.

اسکان اضطراری زائرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی نجفی  معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، امروز ۲۵ شهریور ماه، در مانور خدمت دهه پایانی ماه صفر که در پایانه مسافربری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای ما در اقصی نقاط کشور روزهای خاص مربوط به خود را دارند. روزهای توریستی، روزهای زیارتی و مناسبتی، جایی محصول کشاورزی خاص دارد و روز و هفته‌ای مشخصی در طی سال دارند و مردم به مناسبت آن جمع شده و گردهمایی دارند، اما به برکت امام رضا(ع) تمام روزها و ساعات این شهر متعلق به امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: فردا روز اربعین را در پیش داریم و ١٠ روز دیگر شهادت امام رضا(ع) است. خادمان این شهر باید همیشه آماده باشند. این خادمان تا امروز لباس عاشقی آقا اباعبدالله الحسین(ع) برتن کرده‌ و افتخار خدمت به زائران ایشان و آقا امیرالمومنین(ع) را داشتند و از فردا این خادمان لباس خادمی امام حسین(ع) را از تن خارج کرده و لباس خدمت به زائران امام رضا(ع) را بر تن می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه همه ساله در این ایام شاهد خدمتگزاری تمام اقشار جامعه در شهر مشهد از قبیل طیف مردمی و اداری هستیم، گفت: امسال تمام مجموعه ادارای این شهر در لوای خدمتگزاری به زائران با حمایتهای استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر آماده خدمت هستند. در چندین سال اخیر هیچ‌گاه شاهد این همکاری و تعامل نبودم خدمتگذاری به زائران امام رضا(ع) نبودم. این همکاری قطعا برگرفته از همدلی و شوق خدمت به بارگاه علی‌الابن موسی ‌الرضا(ع) شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 6200 پاکبان افتخار جاروکردن غبار زیرپای زائران را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵٠٠ نفر از آن‌ها در نجف خدمت کرده‌اند. همچنین در طی این روزها بیش از ۳۱۶ آبخوری در مشهد مهیا شده است. در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی نیز ۵٠ شیفت نیرو به همراه تجهیزات در هسته مرکزی مستقر شده و در صورت بروز و مشکلی در حداقل زمان ممکن آماده خدمت‌رسانی به زائران باشند. همچنین بیش از ۳۴۰ دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه خدمات شهری اعم از ماشین آلات عمومی و خاص در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نجفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ پارکینگ در هسته مرکزی شهر فراهم شده است. در حوزه تاکسیرانی بیش از ۶٠ نقطه اعم از ٣٠ نقطه سیار و٣٠ نقطه ثابت فعال خواهد بود. 1800 اتوبوس آماده خدمت هستند که ۵۰ دستگاه از آن در هسته مرکزی شهر سرویس‌دهی خاص انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: سرفاصله زمانی سرویس‌دهی قطار شهری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در هسته مرکزی شهر ایستگاه‌های راهنمای زائر جهت اطلاع‌رسانی و راهنمایی به زائران فراهم شده است. در حوزه اسکان نیز حدد 80 هزار واحد اقامتی موقت در پارک‌ها، مکان‌های اضطراری و سالن‌های بحران فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha