تردد ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین پیرانشهر
کد خبر: 4085996
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

تردد ۵۰ هزار زائر از مرز تمرچین پیرانشهر

استاندار آذربایجان غربی گفت: از ابتدای عملیات عبور زائران اربعین حسینی به سمت کشور عراق از این مرز تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر خارج شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تداوم روند تردد زوار اباعبدالله الحسین(ع) از طریق مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: از ابتدای عملیات عبور زائران اربعین حسینی به سمت کشور عراق از این مرز تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر خارج شده است.

وی افزود: بازگشت زوار از مرز تمرچین هم آغاز شده و تاکنون پنج هزار نفر از زوار اباعبدالله الحسین(ع)، مرز تمرچین را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند که اقدامات لازم برای میزبانی و پذیرایی از آنان صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این مرز آمادگی پذیرایی از بازگشت شمار زیادی از زوار را دارد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد، ما آمادگی کامل داریم و زائران می‌توانند مرز تمرچین را برای مسیر بازگشت انتخاب کنند.

معتمدیان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای بازگشت زوار تدارک دیده شده است، تاکید کرد: مرز تمرچین در زمان بازگشت زوار ظرفیت میزبانی از ۱۰۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) را دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این پایانه برای بازگشت زوار تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha