اسارت اهل‌بیت جریان ارتجاع و فرصت‌طلب را افشا کرد
کد خبر: 4086108
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

اسارت اهل‌بیت جریان ارتجاع و فرصت‌طلب را افشا کرد

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه سیدالشهداء(ع) وجودش را برای هدایت مردم سرمایه‌گذاری کرد گفت: اسارت اهل‌بیت یک شفاف‌سازی و یک افشاگری نسبت به دو جریان ارتجاعی و فرصت طلب بود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز 26شهریورماه، همزمان با اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: اربعین حسینی نقطه کمال انقلاب عاشورای حسینی و پایان گرفتن جریان اسارت است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین سندی برای شناخت جریان عاشورا است. وجود مقدس امام صادق (ع) به صفوان جمال که از شیعیان ویژه و اصحاب خالص امام باقر(ع) و امام صادق (ع) زیارت اربعین را تعلیم فرمودند و وجود مقدس امام باقر(ع) زیارت عاشورا را به ایشان تعلیم فرمودند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: مضامینی که در زیارت اربعین به صفوان آموخته شد، یک معرفت‌شناسی در مسئله عاشورا است که این معرفت شناسی از دو جمله آغاز می‌شود.

وی به فرازی از زیارت اربعین «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة» اشاره کرد و گفت: وجود مقدس امام حسین(ع) در راه خدا «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» کرد، برای اینکه بندگان خدا را از جهالت و نادانی نجات دهد و اما امام از چه جهالتی می‌خواست بندگان خدا را نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: منظور از این جهالت و نادانی، بی‌سوادی در مسائل طبیعی، مادی و تجربی نیست این جهالت، جهالت در جامعه شناسی و فتنه‌شناسی در جامعه است.

امام جمعه مشهد افزود: مردم در اجتماعی در برابر هر انقلابی که قرار می‌گیرند با جهالت در دو حقیقت روبرو هستند یکی عدم شناخت ارتجاع در درون جامعه و دیگری عدم شناخت نسبت به جریان‌های فتنه‌انگیز فرصت طلب در جامعه است که اگر این دو مطلب بر مردم روشن نشد و جامعه دچار این دو بی‌سوادی شد، اینجاست که جامعه بدبخت خواهد شد.

علم‌الهدی عنوان کرد: وجود مقدس امام صادق(ع) به صفوان جمال تعلیم فرمودند که حضرت سیدالشهداء برای نجات مردم از این دو جهالت «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در جریان انقلاب مقدس پیامبر اسلام و بعد از رحلت ایشان مردم به این دو جهالت دچار شدند، اول جریان ارتجاع که جریان انقلاب پیامبر(ص) را قبول نکرد بود و به پیغمبر(ص) ایمان نیاورده بود که می‌خواستند جریان به دوران جهالت برگردد تا بار دیگر قدرت را به دست گیرند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: دومین مورد، جریان فتنه فرصت‌طلب است که در صورت هماهنگ شدن این دو جریان دیگر راه نجاتی برای جامعه باقی نخواهد ماند.

علم‌الهدی گفت: «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» یعنی سرمایه‌گذاری همه وجود برای نجات مردم از بی‌سوادی در جریان ارتجاع و فتنه فرصت‌طلب که البته این مختص زمان معاویه و یزید و صدر اسلام نبوده، بلکه در دوران کنونی هم این دو جهالت وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دلیل عزاداری برای سیدالشهداء این است که ما بیدار باشیم وگرنه یزید، معاویه و ابن زیاد غرق در عذاب الهی هستند و اسباب عذاب بر آنان مسلط است و لذا ما امروز باید از این عبرت بگیریم، چرا که جامعه انقلابی این دو خطر را دارد، یکی خطر ارتجاع و دیگری خطر فرصت‌طلب است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

وی ابراز کرد: اگر مردم نسبت به این دو خطر بی‌سواد شدند، این جامعه سقوط خواهد کرد و امام صادق(ع) به صفوان جمال آموزش می‌دهد که در اربعین به کربلا برو و نزد قبر حسین(ع) خدا را شاهد بگیر که سیدالشهداء وجودش را سرمایه‌گذاری کرد تا مردم را از دو بی‌سوادی نجات دهد تا مردم هم ارتجاع‌شناس و هم فتنه‌شناس فرصت طلب و قدرت یاب در کشورشان باشند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز باید کربلا این واقعیت را برای ما باید ایجاد کند. اسارت اهل بیت یک شفاف سازی و یک افشاگری نسبت به این دو جریان بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: سرمایه‌گذاری اباعبدالله الحسین(ع) از یک سو و شفاف‌سازی و افشاگری‌های اهل‌بیت از سوی دیگر باعث شد مردم شام طی چند روز زیرو رو شوند و سایه این جهالت از سر مردم برداشته شد و مردم به آگاهی رسیدند تا آنجا که جریان ضد امیه در بین مردم شکل گرفت.

وی ادامه داد: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ» یعنی امام حسین (ع) تمام هستی و حیاتش را در راه تو مصرف کرد برای این که بندگان تو خدا را از جهالت و حیرت ضلالت نجات بدهد.

امام جمعه مشهد با اشاره به معنای دوم «بَذَلَ مُهْجَتَهُ» گفت: گفتند دستگاه کبد و جگر دستگاه خون‌ساز است، تمام مواد غذایی وقتی به کبد منتقل می‌شود، در این کارگاه به خون مبلد می‌شود و کبد این خون را به قلب می‌فرستد؛ در کبد لخته‌ای از خون وجود دارد که اگر یک روزی مواد غذایی به کبد نرسید و کبد خون‌سازی خودش را انجام نداد، کم کم آن لخته خون را آب می‌کند و خون رقیق شده از آن لخته را به قلب می‌فرستد تا زمانی که مواد غذایی برسد و کبد خون‌سازی کند.

وی اضافه کرد: آن لخته خونی که در کبد است که آخرین موجودی کبد از نظر موادغذایی بدن محسوب می‌شود، به آن می‌گویند «مهجه» که اگر کار به‌جایی رسید که تمام لخته رقیق و مصرف شد، انسان از بین رفته است؛ یعنی امام حسین (ع) همه سرمایه‌های وجودی خودش را در راه خدا مصرف کرد.

انتهای پیام
captcha