برپایی موکب ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در بلوار پیامبر اعظم(ص)
کد خبر: 4086150
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

برپایی موکب ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در بلوار پیامبر اعظم(ص)

موکب ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شد و بیش از یکصد نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

برپایی موکب ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در بلوار پیامبر اعظم(ص)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم طی سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور شیفتگان مکتب اباعبدالله(ع) در قم گفت: به همین مناسبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اقدام به برپایی موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) کرده است.

وی با تأکید بر نقش مساجد در انتقال مفاهیم و پیام معنوی پیاده‌روی اربعین ادامه داد: در همین راستا مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیاده‌روی اربعین در قم برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.

وی ادامه داد: برپایی خیمه نمایش و پرده‌خوانی، بخش های کودک و نوجوان، قصه‌گویی، نقاشی، مشاوره و پذیرایی از برنامه‌های این موکب‌هاست.

حیدری با اشاره به بخش‌های تدارک دیده شده ویژه کودکان وبانوان گفت: بخش‌های کودک و نوجوان، قصه‌گویی، نقاشی و مشاوره ویژه خواهران است که این موکب در میدان سلام برپا شده است و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است.

وی اجرای نمایش و گروه‌های سرود با مضامین اربعین و ائمه(ع)، خطاطی و اهدای هدایا به کودکان شامل انواع کارهای دستی و پیکسل با مضامین ائمه(ع) و شهدا به کودکان و نوجوانان را از دیگر بخش‌های این موکب عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، همچنین به غرفه سلامت اشاره کرد و گفت: امشب 26 شهریورماه این غرفه نیز شامل بخش بینایی سنجی کودکان در میدان سلام فعال خواهد بود و در صورت نیاز به بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۳ کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در برپایی این موکب‌ها همکاری دارند، گفت: این موکب‌ها فعالیت خود را از روز جمعه 25 شهریورماه آغاز کرده و تا پایان امشب میزبان زائران خواهند بود و بیش از یکصد نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به محل برپایی این موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: این موکب‌ها در عمودهای ۲۱، ۱۰۵ و ۱۰۶ برپا شدند.

یادآور می‌شود، این مواکب به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برپا شدند.

انتهای پیام
captcha