راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد عظیم ضداستکباری است
کد خبر: 4086162
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد عظیم ضداستکباری است

امام جمعه سلماس گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد عظیم ضداستکباری است، که باید از جهات مختلف تبیین شود.

راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد عظیم ضداستکباری استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس 26 شهریور در تجمع بزرگ بازماندگان اربعین حسینی که در خیابان امام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور داوطلبانه میلیون‌ها ایرانی عاشق اهل‌بیت (ع) در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده رشد و شکوفایی دینداری مردم است.

 وی با بیان اینکه سال‌ها است دشمن به دنبال تضعیف پدیده تاریخ‌ساز اربعین است، افزود: در این چند سال اخیر جریان انکار، بایکوت، سانسور خبری، جریان تحریف، وارونه‌نمایی و روایت معکوس نسبت به این رویداد عظیم را شاهد هستیم، به‌طوری‌که همه تلاش خود را برای کم‌رنگ نشان دادن پیاده‌روی بزرگ اربعین به کار بسته‌اند.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه، هرساله با فرارسیدن ماه محرم موضوع «اربعین شهادت امام حسین علیه السلام»، «زیارت» و «نخستین زائران کربلا» به موضوع داغ جامعه حسینی تبدیل می‌شود، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا این حرکت عظیم را به حاشیه برده بود، اما امسال شاهد بودیم، که ملت با اشتیاق هرچه‌بیشتر به سوی قطب‌نمای عالم هستی حرکت کردند.

طباطبایی با بیان اینکه اربعین حسینی و چرایی برگزاری آن امروزه به موضوع گفت‌وگوی محافل علمی و مذهبی تبدیل شده است، ضمن ابراز خشنودی از این موضوع، اظهار کرد: گرچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فاصله بین ملت‌ها و ائمه معصوم (ع) نهایت تلاش خود را می‌کنند، ولی هنوز در این زمینه توفیقی پیدا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه، واقعه جانسوز عاشورا با «اربعین حسینی» پیوندی ناگسستنی و ارتباط غیرقابل‌انکار دارد، گفت: بزرگداشت این مناسبت‌ها باعث می‌‌شود، بیش از گذشته زمینه برای رشد و تعالی امّت اسلامی فراهم شود، ولی می‌طلبد رسانه‌های جمعی و نخبگان در این زمینه بیشتر و جدی‌تر همت کنند.

انتهای پیام
captcha