کربلا مرکز ثقل عاشقان حسینی است
کد خبر: 4086166
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

کربلا مرکز ثقل عاشقان حسینی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: کربلا به‌معنای واقعی‌کلمه مرکز ثقل عاشقان اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) محسوب می‌شود، بنابراین می‌طلبد برای اربعین کار رسانه‌ای گسترده انجام گیرد.

کربلا مرکز ثقل عاشقان حسینی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اسماعیل نجفی استاد حوزه و دانشگاه 26 شهریور در همایش جاماندگان اربعین حسینی ویژه خواهران که در حسینیه شهدا سلماس برگزار شد، اظهار کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش این رویداد با حضور خواهران برگزار می‌شود، که این تلاش‌ها برای برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی و اعتقادی ستودنی است، اما می‌طلبد نسبت به راهپیمایی کار رسانه‌ای گسترده‌ای صورت گیرد، به‌ویژه‌اینکه دشمن درصدد سانسور این حرکت عظیم است.

وی پیاده‌روی اربعین را بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام دانست و گفت: کربلا، مرکز ثقل جهان تشیع و دلدادگان حسینی است؛ به‌طوری‌که محبت، عشق و دلدادگی مردم به امام حسین (ع) همه را روانه کربلا می‌کند، درحقیقت اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه، دشمنان اسلام با توطئه و فتنه‌افکنی می‌خواهند فروغ بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام و تشیع را خاموش کنند، بیان کرد: غول‌‌های رسانه‌ای جهان و بازیگردانان اصلی این صحنه هرچقدر تلاش کنند،  این رویداد عظیم را از ملت‌ها پنهان نگه دارند، هرگز موفق نخواهند شد، چون رسانه‌های انقلابی با تمام توان پای کار هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه آیین پیاده‌روی اربعین حسینی برای زیارت امام حسین (ع) از سابقه‌ تاریخی طولانی برخوردار است و رویدادی نیست که امروز یا فردا مسلمانان به آن دست بزنند، اضافه کرد: در برهه‌های زمانی مختلف کمرنگ شده است، ولی این‌طور نبود که به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام نجفی بیان کرد: در گذشته‌های نه‌چندان‌دور مثل اکنون موکب، خادم و ... به‌وفور وجود نداشت و زائران با انواع سختی‌ها و دشواری‌ها رو‌به‌رو می‌شدند، اما با این همه این سنت را به جا می‌آوردند، که خوشبختانه این سختی‌ها امروزه برطرف شده است، به‌واسطه انس و مودتی که بین برادران عراقی و ایرانی وجود دارد، هر سال نسبت به سال گذشته پیاده‌روی اربعین حسینی رونق بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha