عضویت 300 نفر در مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی مریوان
کد خبر: 4086315
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

عضویت 300 نفر در مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی مریوان

مدیر مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی شهرستان مریوان از عضویت 300 نفر در مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 کلاس دائمی درس قرآن در این مدرسه برپا شده است.

کلاس‌های قرآن مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی مریوان

محمدامین پیشکاری، مدیر مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مدرسه علوم قرآنی شاطبی تا دو سال پیش به عنوان خانه قرآن و عترت(ع) در سطح شهرستان مریوان فعالیت می‌کرد.

وی افزود: این خانه قرآنی با برگزاری برنامه و فعالیت‌های چشمگیر قرآنی اکنون به عنوان یک مدرسه و مرکز بزرگ قرآنی فعالیت‌های بسیار خوب هنری و اجتماعی را در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه شهر و اشتغال‌زایی مخاطبان قرآنی در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی شهرستان مریوان با اشاره به نحوه فعالیت این مرکز قرآنی بیان کرد: در رأس برنامه‌های این مجموعه، آموزش قرآن کریم در قالب تجوید، حفظ، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و تفسیر و مفاهیم قرآن قرار دارد.

وی ادامه داد: با تدبیر استفاده از فعالیت‌های اجتماعی برای سوق دادن مخاطبان، به سمت و سوی کلاس‌های قرآن کریم، شاهد استقبال جوانان و نوجوانان از فعالیت‌های قرآنی، هنری و اجتماعی این مدرسه و مرکز قرآن هستیم.

پیشکاری بیان کرد: مدرسه قرآن امام شاطبی مریوان دارای ۱۰ کلاس دائمی درس زیر نظر ۷ نفر از مربیان توانمند است که به صورت شبانه روزی به آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه قرآنی هم اکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو دارد، افزود: این خانه قرآن در دو بخش بانوان و آقایان به فعالیت مشغول است که ۱۵۷ نفر آقا و ۱۴۳ نفر بانو به آموزش حضوری قرآن مشغولند.

مدیر مدرسه علوم قرآنی امام شاطبی شهرستان مریوان گفت: این خانه قرآن در تلاش است تا در کنار آموزش قرآن‌آموزان را به سمت تدبر در قرآن هدایت کرده تا علاوه بر صحیح‌خوانی فهم درستی از آیات الهی نیز داشته باشند.

وی در پایان به برگزاری دوره تجوید قرآن در فصل تابستان اشاره کرد و یادآور شد: جشن پایان دوره تجوید قرآن کریم ویژه طلاب با حضور شرکت‌کنندگان مدرسه قرآن امام شاطبی هفته گذشته، در شهرستان مریوان برپا شد.

انتهای پیام
captcha