تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی یزد در حرم رضوی
کد خبر: 4086424
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی یزد در حرم رضوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تجمع و عزاداری هیئت‌های مذهبی استان در حرم رضوی خبر داد و گفت: استان یزد مراسم شب شهادت امام رضا(ع) را در قالب یک هیئت با شعر واحد برگزار می‌کند.

علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از گذشته هیئت‌های مذهبی استان در دهه آخر صفر و به صورت جداگانه در حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پرداختند اما امسال با هماهنگی انجام شده با آستان قدس، مقرر شد مراسم ویژه‌ای با حضور و تجمع هیئات مذهبی استان در قالب یک هیئت و با شعر واحد در شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شود.

وی ادامه داد: این ویژه‌برنامه شامگاه دوشنبه، چهارم مهرماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در محل صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد و زائران و مجاوران حرم رضوی در این مراسم از نوحه‌سرایی مداحان و سخنران و دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده، بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی در استان یزد، گفت: هزار و ۸۰۰ مداح اهل بیت(ع) دارای پرونده و ارتباطات با سازمان تبلیغات اسلامی در استان هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه آخر صفر در استان بیان کرد: در این دهه سخنران‌های مطرح کشوری در استان ازجمله حجت‌الاسلام و المسلمین عالی در مدینه العلم کاظمیه به بیان معارف اسلامی می‌پردازند.

نجیمی به برگزاری برنامه‌های شاخص در این دهه در بعضی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: به مثابه سال‌های گذشته در شهرستان اردکان در سه روز آخر صفر در روستای توت از توابع شهر خرانق مراسم عزاداری و در منطقه علی آباد شهرستان تفت هم آیین نخل‌برداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha