بیش از ۱۴۰ هزار زائر در کربلا از محل موقوفات خراسان‌رضوی بهره‌مند شدند
کد خبر: 4086534
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

بیش از ۱۴۰ هزار زائر در کربلا از محل موقوفات خراسان‌رضوی بهره‌مند شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طی ۹ روز برپایی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی به ۱۴۳ هزار و ۸۶۰ زائر اربعین در کربلای معلی خدمت‌رسانی شد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی  بیان کرد: هر ساله در ایام اربعین حسینی، موکب امام رضا(ع) به همت اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی و از محل موقوفات مرتبط و مساعدت خیران در کربلای معلی برپا می‌شود و به زائران اربعین خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در دو سال اخیر به علت شیوع بیماری کرونا نتوانستیم به زائران خدمت‌رسانی کنیم، اما با توجه به فروکش شدن این بیماری در سال جاری برای برپایی این موکب اقدامات لازم صورت گرفت و از 17 شهریور در کربلای معلی راه‌اندازی شد و تا روز اربعین حسینی خدمت‌رسانی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در مدت 9 روز برپایی موکب امام رضا(ع)،  19 هزار و 744 نفر پذیرایی میان وعده شامل چای، شربت و ... شدند، همچنین تعداد  8314 نفر اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: با برپایی نانوایی سیار بیش از ۸۰۴۵۰ هزار قرص نان پخت و میان زائران توزیع شد، همچنین تعداد 30 هزار و 40 نفر از زائران در سه وعده غذایی اطعام شدند.

احمدزاده افزود: علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی و اسکان، خدمات دارو و درمان با حضور پزشک و پرستار در موکب امام رضا(ع) ارائه شد که در این خصوص نیز ۶۷۰ نفر خدمات درمانی دریافت کردند، همچنین در این موکب به ۱۷۶۳ نفر خدمات ارتباطی ارائه شد.

وی ابراز کرد: علاوه بر ارائه خدمات ذکر شده، ارائه خدمات فرهنگی از دیگر اقدامات در این موکب بود که با حضور کارشناسان مرتبط انجام شد و در این راستا نیز کارشناسان مذهبی به سؤالات شرعی ۲۸۴۹ نفر پاسخ دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شهر کربلا با قطعی برق مکرر مواجه بود، گفت: خادمان موکب امام رضا(ع) با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها سعی کردند به نحو احسن به زائران حسینی خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha