برگزاری جشن غنچه‌ها با حضور ۲۴۰ کودک با نیاز ویژه در کردستان
کد خبر: 4087062
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

برگزاری جشن غنچه‌ها با حضور ۲۴۰ کودک با نیاز ویژه در کردستان

جشن غنچه‌ها با حضور 240 کودک با نیاز ویژه پیش‌دبستانی همزمان با سراسر کشور امروز، 30 شهریورماه در کردستان برگزار شد. ‌

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان

به گزارش ایکنا از  کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان امروز، 30 شهریورماه در مراسم نمادین برگزاری جشن غنچه‌ها در دبستان توحید سنندج با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تلاش هم‌سوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهم‌ترین گام در تحقق اهداف آموزش‌و‌پرورش دانست.

وی با اشاره به رسمی و اجباری بودن دوره پیش دبستانی در آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: این نوآموزان در شهرهای سنندج و سقز در مدارس مستقل پیش دبستانی و در سایر شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در مدارس ضمیمه ابتدایی استثنایی تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استان کردستان هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه، کاهش استرس و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی برای آنان در فضایی شاد و جذاب ذکر کرد.

وی با برشمردن دوران ابتدایی به عنوان دوران طلایی بیان کرد: دوره پیش دبستانی به جهت رشد و تربیت شخصیت به ویژه رشد عاطفی و اجتماعی کودک دوره‌ای بسیار مهم است که با آموزش صحیح در این دوران می‌توان، زمینه سازگاری اجتماعی  و پیشرفت تحصیلی در کودکان را فراهم کرد.

محمدی با بیان اینکه تحصیل در دوران ابتدایی پایه آموزش و نقطه ورودی یک حرکت طولانی و مهم در زندگی است، ادامه داد: با استفاده از شیوه‌های آموزشی و تربیتی مناسب و به کارگیری مداخلات بهنگام در این دوران می‎توان دانش‌آموزان را برای ورود به جامعه آماده کرد.

وی گفت: با توجه به شکل‌گیری شخصیت کودک در این دوران، ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است. 

رئیس آموزش‌و‌پرورش استان کردستان افزود: دانش‌آموز با نیازهای ویژه، ویژگی‌ها و نیازهای خاصی دارد، و این هنر معلم است که با فراهم آوردن شرایط مناسب زمینه ارتقای توانمندی و بهره‌مندی آنان از تعلیم و تربیت را افزایش دهد.

وی گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی خود را متعهد می‌داند که از کلیه ظرفیت‌های درونی و بیرونی در خدمت به دانش‌آموزان استثنایی بهره گیرد.

محمدی در پایان از تمامی مدیران، معلمان و دست‌اندرکان این حوزه درخواست کرد تا سال‌تحصیلی جاری را با برنامه شروع کنند و با استفاده از تمام توان و قابلیت خدمت حداکثری  در  ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی، اداری، خدماتی و غیره به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha