گلایه‌ها و اعتراضات خانواده مهسا امینی پیگیری می‌شود
کد خبر: 4087207
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

گلایه‌ها و اعتراضات خانواده مهسا امینی پیگیری می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه خانواده مهسا امینی بسیار خوب از ما استقبال کردند و برخورد بسیار محترمانه و مهربانانه با ما داشتند، افزود: در این دیدار این خانواده در مورد فوت دخترشان گلایه، شکوایه و اعتراضاتی داشتند که ما قول مساعد دادیم، آنها را بررسی و پیگیری کنیم و در حال پیگیری هستیم.

عبدالرضا پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه بنده دیدار با خانواده مهسا امینی را به صورت خودجوش انجام دادم، اظهار کرد: بعد از مشورت با خانواده و همراهی آن‌ها چهار نفر برای ابراز همدردی با این خانواده عزادار رفتیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده مهسا امینی بسیار خوب از ما استقبال کردند و برخورد بسیار محترمانه و مهربانانه با ما داشتند، افزود: در این دیدار این خانواده که یک خانواده داغدیده هستند، در مورد فوت دخترشان گلایه، شکوایه و اعتراضاتی داشتند که ما قول مساعد دادیم، آنها را بررسی و پیگیری کنیم و در حال پیگیری هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه به گفته پدر مرحوم مهسا امینی «با هیچ اقدامی فرزند من زنده نمی‌شود ولی انتظار داریم با مقصرین برخورد قاطع صورت گیرد»، بیان کرد: اگر قصور در این امر روی داده باید به صورت شفاف مشخص و بررسی شود.

وی با رد ادعای تعمدی در فوت مهسا امینی اظهار کرد: اگرچه ممکن است در مورد فوت مهسا امینی قصوری شکل گرفته باشد که باید بررسی شود اما عمدی در کار نبوده است لذا ما باید این خانواده را بیشتر درک کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی به رسالت رسانه‌ها در موضوع فوت «مهسا امینی» اشاره کرد و گفت: الگوی رسانه‌ای در این رویداد بیان واقعیت‌هاست چراکه رسانه‌ها به شرط بیان واقعیات و رعایت عدالت و انصاف رسانه‌ای می‌توانند در این امر بسیار اثرگذار باشند.

وی افزود: فعالان رسانه‌ای باید با اخبار متنوع، قلم‌های مستحکم و ایجاد جذابیت رسانه‌های خود را قوی کنند و کاری کنند که تبدیل به منبع قوی اطلاع‌رسانی برای عموم جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: رسانه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی باید در فکر انسجام و وحدت هرچه بیشتر جامعه باشند و اجازه ندهند وحدت جامعه دچار خدشه شود.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر در پی فوت «مهسا امینی» گفت: بنده معتقدم عموم معترضان تجزیه‌طلب نیستند هرچند ممکن است بین معترضان، تجزیه‌طلب هم باشد اما یک جوان ۱۵ یا ۱۷ ساله فقط معترض است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اغتشاش و آتش‌زدن اموال عمومی را از سوی هر گروهی ناروا دانست و گفت: این کار نزد هیچ گروهی سزاوار نبوده و در شأن مردم استان نیز نیست.

وی با تأکید بر اینکه اعتراضات باید مسالمت‌آمیز و بدونه تخریب و فحاشی باشد، افزود: بنده پیشنهاد دادم که یک مکان خاصی را برای تجمع مسالمت‌آمیز در نظر بگیرند و از تخریب اموال عمومی خودداری شود که این امر شدنی است به شرط اینکه ساختارشکنانه عمل نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بنده ایده‌ال صحبت نمی‌کنم بلکه عقید و اعتقادم را بیان می‌کنم این فکر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد فقط باید روی آن فکر و ایده‌پردازی شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی به نشست با معتمدان سنندج در مورد دستگیرشدگان اعتراضات اخیر اشاره کرد و گفت: بنده در این نشست قول مساعد دادم تا تمام تلاشم را برای کم شدن تعداد دستگیرشدگان بکنم.

وی با اشاره به اینکه در این حوادث هم مردم و هم نیروهای نظامی آسیب دیده‌اند، گفت: چهار تن از نیروهای انتظامی زخمی شدند که چند نفر آنها به جهت وخامت حال به تهران اعزام شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در این فضای غبارآلود نبایدحرف عجولانه زد، افزود: قصور، تعمدی بودن، کم لطفی و بی ادبانه برخورد کردن با خانواده داغدیده از گلایه‌های خانواده امینی بوده که باید مورد بررسی قرار گیرد هرچند این اتفاق یک اتفاق ناگواری بوده است اما نباید اشتباه را با اشتباه جواب داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت خود طی دو سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری مشکلات بیش از ۳۵۰ تن از علمای اهل سنت، دیدار با مبلغان و روحانیون اهل تشیع در بیش از ۱۰۰ روستای استان، بررسی ۱۰ هزار مطالبه مردمی، دیدار با خانواده از اقدامات بنده در دو سال حضور در استان کردستان بوده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه ما هیچگاه دنبال کارهای نمایشی و فانتزی نبوده و نیستیم، یادآور شد: در این راستا بسیاری از اقدامات و برنامه‌ها و نشست‌های صورت گرفته را بدون انعکاس رسانه‌ای انجام خواهم داد.

انتهای پیام
captcha