هفته دفاع مقدس موعد پاسداشت عشق و فداکاری است
کد خبر: 4087388
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵

هفته دفاع مقدس موعد پاسداشت عشق و فداکاری است

استاندار یزد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، موعد پاسداشت عشق و فداکاری است، گفت: این ایام مظهر صلابت و نماد بارز عزت و عظمت و غیرت مقدس ملت بزرگ ایران در برابر خناسان و حیله‌ورزان است.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 31 شهریورماه در مراسم نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان، با بیان اینکه امروز چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر تجاوز و درازدستی صدام بعثی به خاک پاک این سرزمین است اظهار کرد: صدام آمده بود تا با همراهی استکبار جهانی با سرکوب ملت ایران، باب گشوده شده‌ مقاومت را کاملاً ببندد اما ملت، همه اهداف جبهه استکبار را خنثی کرد و برخلاف تصور دشمنان، خود را بالا کشید.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ شهدای سرافراز و ایثارگران دست از جان شسته این دوران پرشکوه و زرین و خانواده‌‌های معظم شهدا، گفت: مجاهدت فرزندان پاک این سرزمین، دانشجویان شهیدی چون سید حسین علم الهدی، دانش‌آموزان شهیدی همچون شهیدان فهمیده، ذوالفقاری و بهنام محمدی و خوشنامان با نامی همچون چمران‌ها، زین‌الدین‌ها، همت‌ها، باکری‌ها، دکتر بقایی‌ها و شهدای گمنامی که مزارشان در سرتاسر ایران اسلامی، زیارتگاه عاشقان و عارفان است و جاویدالاثرانی چون حاج احمد متوسلیان، هرگز از اذهان مردم ولایتمدار کشور فراموش نمی‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: هفته دفاع مقدس؛ موعد پاسداشت این همه عشق و فداکاری و مظهر صلابت و نماد بارز عزت و عظمت و غیرت مقدس ملت بزرگ ایران در برابر خناسان، حیله‌ورزان، بوالهوسان و شیاطین مکاری است که همواره و علی الدوام دسیسه پشت دسیسه و نیرنگ پشت نیرنگ، خیال خام دست درازی و تجاوز به منافع این ملت را در سر می‌پرورانند.

فاطمی بیان کرد: هفته دفاع مقدس، موسم یادآوری حماسه‌آفرینی فرزندان با غیرت حضرت امام(ره) در جبهه‌های موسیان، دهلاویه، هویزه، خرمشهر و شلمچه و از ارتفاعات قلاویزان گرفته تا بازی دراز و نهر چم‌سری و چم هندی گرفته تا نهرخَیّن، از کوه‌های سربه فلک کشیده کردستان گرفته تا مرزهای شمال غرب کشور است.

وی هشت سال دفاع جانانه و جان برکفانه رزمندگان اسلام را دوران پرشکوه، بی بدیل و بزرگی دانست و افزود: این دوران، به همه جهانیان فهماند که این مملکت در ظل حمایت الهی و عنایات ذوات مقدسه معصومین، دژ تسخیر ناشدنی و حصنِ حصین باورمندان به ولایتُ الله و رویگردانان از ولایت طاغوت است .

فاطمی افزود: امروز هم اقتدار نیروهای مسلح در مرزها و فرامرزها، طنین حضور هوشمندانه و پیدا و پنهان این سرافرازان در هر کوی و برزن، خواب را از چشم دشمنان خارجی و اذناب پلید آنان در داخل که همیشه بد خواه این ملت بوده‌اند، ربوده است.

استاندار یزد افزود: ارتش قهرمان، سپاه سرافراز، بسیجیان پا در رکاب و همیشه در صحنه، سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و غیورمردان فراجا، همگی اجزای حصار مستحكم استقامت و دفع شر توطئه‌های دشمنان و شرارت بیگانگان و بدخواهان علیه ملّت ایران هستند.

فاطمی با بیان اینکه در لبیک به امام حسین(ع) حرف اصلی ما؛ که ملت امام حسینیم، در برابر دشمنان «هیهات منا الذله» است، گفت: هیهات منا الذله یعنی ملت همچنان بر مواضع به حق خود درباره انرژی هسته‌ای ایستاده و خادمان ملت در دولت نیز بر سر این حق مسلم ملت، به هیچ وجه مماشات نمی‌کنند و سرِ سوزنی از خواست ملت کوتاه نمی‌آیند.

استاندار یزد ادامه داد: هیهات مناالذله به معنی انتقام از آمران و عاملان فاجعه شهادت حاج قاسم سلیمانی شدن در مجرای قانون، حق داشتن موشک و پهپاد، حمایت مردم از خادمان امنیت خود در مقابل هجمه رسانه‌های دشمن و نیز نه به ستم و ستم‌کشی، نه به تسلیم و صرفاً صیانت از منافع کشور از مسیر مقاومت است.

وی تصریح کرد: سلام و صلوات بر امام شهیدان که به ما آموخت که در برابر استکبار باید ایستاد و سلام و صلوات بر شهیدان که بنیان‌گذار یادمان مستجکم و رفیع ایثار و نثار شدندو سلام خدا بر مادران و پدران شهدا.

انتهای پیام
captcha