عدم تبیین؛ عامل بروز فتنه
کد خبر: 4087491
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

عدم تبیین؛ عامل بروز فتنه

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عدم تبیین را عامل بروز فتنه دانست و گفت: ما کاری به سران فتنه در خارج از کشور نداریم، آنچه باعث تأسف و تفکر است جوانان پاک و پاکیزه ایرانی هستند که ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی دیروز، ۳۱ شهریورماه در نشست با فعالان قرآنی استان کردستان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه بیش از بیش نیازمند تحلیل و تبیین است، اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم خداوند میثاق گرفت از مسلمانان که قرآن را تبیین کنند، هر چند میثاق را شکستند و با ثمن قلیل معاوضه کردند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین افزود: اصل جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قرآنی مشهود است چرا که پروردگار قرآن را بر پیامبر نازل کرد که بر مردم تبیین کند پس وظیفه ما تبیین است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: گاهی فضا غبارآلود شده و حق از باطل تشخیص داده نمی‌شود و در واقع فتنه‌ای در جامعه به وجود می‌آید لذا شرایط کنونی که به خاطر فوت یک نفر تعداد زیادی بیگناه اعم از بسیجی و زن و رهگذر کشته می‌شوند این بیانگر فتنه است یعنی زمانی که حق از ناحق، سره از ناسره تشخیص داده نمی‌شود.

وی با اشاره به علت اصلی ظهور و بروز این فتنه‌ها، افزود: قطعا عدم تبیین باعث بروز فتنه است و ما کاری به سران فتنه در خارج از کشور نداریم، آنچه باعث تأسف و تفکر است جوانان پاک و پاکیزه ایرانی هستند که ناخواسته در این بستر آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به نفوذ شدید دشمن و سرعت حرکت به سوی بی‌دینی و یا بی‌حجابی که البته دو مقوله جدا هستند، گفت: در چند سال اخیر تعداد زیادی کلیسا در اقلیم کردستان بنا شده، تعداد نمازگزاران در نماز عیدین (فطر و قربان) در اقلیم کردستان به شدت کاهش یافته و همه اینها دلیلی جز عدم تبیین ندارند.پ

وی یادآور شد: از جامعه اهل سنت به عنوان یک جامعه عرفانی تقاضا می‌شود، در مورد مقام، مرتبه و جایگاه قرآنی زن سلسله مباحثی در راستای تبیین این جایگاه برگزار کنند، قطع به یقین محصول تبیین این ارزش‌ها چیزی نخواهد بود جز تغییر موضع و دیدگاه افرادی که بدون اشراف به مبانی قرآن کریم و دین مبین از مسیر منحرف شده‌اند.

حجت‌الاسلام رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: همانطور که می‌دانید دلیل این نشست‌ها به صورت ضرب‌الاجل فوت یکی از هموطنان عزیز که به شدت همه را متأثر کرد اما مسائل و حواشی اخیر توسط افرادی که متأسفانه از شرایط اخیر به نفع دشمن دین و دیانت بهره بردند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به شدت میدان تبلیغات دشمن شد گویی از مدت‌ها پیش در صدد ضربه زدن به پیکره نظام هستند، گفت: بی‌شک در این بحران و شرایط دست روی دست گذاشتن درست نیست، سرعت تغییر موضع از مرگ مهسا امینی به سمت و سویی دیگر طبیعی نیست، پس برگزاری این نشست‌ها ضروری است تا تکلیف و موضع ما روشن شود که باید به عنوان یک فعال قرآنی در این شرایط و بستر بدانیم چه باید بکنیم.

انتهای پیام
captcha