آتش زدن قرآن هدفی جز دور کردن مردم از دین ندارد
کد خبر: 4087496
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

آتش زدن قرآن هدفی جز دور کردن مردم از دین ندارد

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حمله کردن به منابع دینی و مذهبی و آتش زدن قرآن در اعتراضات اخیر هدفی جز دور کردن مردم از دین و اهداف اسلامی ندارد.

نشست علما و روحانیون اهل سنت و تشیع

به گزارش ایکنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه گذشته، ۳۱ شهریورماه در نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشیع، اظهار کرد: علمای اسلام اعم از اهل تسنن و تشیع در تاریخ معاصر و بعد از تمدن غرب تأثیرات چشمگیری بر ابعاد زندگی انسان داشته‌اند.
وی افزود: دشمن به دنبال براندازی نیست بلکه به دنبال ایجاد جنگ داخلی در جمهوری اسلامی ایران است و می‌داند هرچه این جنگ طول بکشد می‌تواند برای کشورهای معاند فرصتی برای سوء استفاده باشد.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به شکاف قومیتی، مذهبی و جنسیتی اشاره و بیان کرد: در این راستا دشمن با استفاده از تمام حربه‌ها برای ایجاد هر چه بیشتر این شکاف تلاش می‌کند و در صدد درگیر کردن جامعه و مردم با هم است تا راه برای آمریکا و اسرائیل بازسازی شود.

وی با اشاره به حمله به اماکن مذهبی از سوی معترضن حادثه مهسا امینی افزود: حمله کردن به منابع دینی و مذهبی و آتش زدن قرآن در این راستا چیزی جزء دور کردن مردم از دین و اهداف ندارد و عالمان دینی وظیفه دارند در این موضوع برخورد انسانی کنند و نباید در موضعی بنشینند که در آن بلاتکلیف باشند.

حجت‌الاسلام جلالی مسئله حجاب را یک امر الهی دانست و گفت: روحانیون و مسلمانان نباید در این امر الهی کوتاهی کنند.

وی به اصلاح شیوه گشت ارشاد اشاره و بیانکرد: برخورد گشت ارشاد در مقابله با مردم باید اصلاح شود و در این موضوع نیروی انتظامی مظلوم واقع شد چراکه آن‌ها مجری قانون هستند نه قانونگذار و ظلم بزرگی به آنها شد.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود باید به سرعت برای مردم شفاف‌سازی لازم صورت گیرد و معترض به نحوه اجرای قانون برای ما حائز اهمیت است و به کلام آنها احترام گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با ابراز همدردی با خانواده امینی اظهار کرد: اتفاقی که امروز در سطح کشور ما شاهد آن هستیم برای هر انسانی دردناک و غم بار است و جدای از علت اتفاق در ماجرا شاهد برنامه‌ریزی و طراحی هستیم که از سوی کشورهای بیگانه برای سوء استفاده علیه ایران استفاده شده است.

وی افزود: افرادی که در مواجهه با حوادث این‌چنینی کلمه‌ای به زبان نمی‌آورند و به عنوان مدافع حقوق زنان وارد عمل می‌شوند در جهت سوء نیت است که از این حادثه تلخ بهره‌برداری و سوء استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در این شرایط منفعل بودن و سکوت کردن نه تنها ثواب نیست بلکه به پیشبرد راه حل دشمن کمک کرده و باید در این راستا موضع گیری صورت نگیرد.

وی یادآور شد: نقش علما و روحانیون اعم از شیعه و سنی در این امر انکار پذیر است و برای تبیین و تشریح اتفاق افتاده باید موضعی درست و فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha