از حمله به اعتکاف‌کنندگان مسجدالاقصی تا تشدید درگیری‌ها در سلوان + فیلم
کد خبر: 4088002
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

از حمله به اعتکاف‌کنندگان مسجدالاقصی تا تشدید درگیری‌ها در سلوان + فیلم

نیروهای اشغالگر یهودی از ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه تعرض به مسجدالاقصی را به مناسبت سال تازه عبری آغاز و به اعتکاف‌کنندگان فلسطینی مستقر در این مسجد حمله کردند.

به گزارش ایکنا، پلیس رژیم صهیونیستی به منظور تأمین امنیت شهرک‌نشینان در جریان تعرض به مسجدالاقصی شمار زیادی از نیروهای خود را در اطراف و داخل این مسجد مستقر کرده است.

در همین حال، شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی در پشت بام مصلای «باب الرحمه» و دیگر ساختمان‌های مسجدالاقصی مستقر شدند.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست در چندین منطقه از جمله باب السلسله نمازگزاران و خبرنگاران فلسطینی را مورد حمله قرار دادند.

تا این لحظه صدها شهرک‌نشین اشغالگر تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجدالاقصی شدند. برخی از صهیونیست‌ها لباس مخصوص کاهنان یهودی را بر تن داشتند.

صهیونیست‌های اشغالگر اجازه ورود خبرنگاران و دانش‌آموزان فلسطینی به مسجد‌الاقصی را ندادند.

صهیونیست‌ها از مدت‌ها قبل با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و دسته‌جمعی به مسجد‌الاقصی به مناسبت سال تازه عبری و اعیاد یهودی شده بودند.

درگیری شدید در سلوان

گزارش‌ها همچنین حاکی است، شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی شب گذشته صحنه درگیری‌های شدید فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی بود.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به محله عین اللوزه و ابو تایه در شهرک سلوان یورش برده و با شلیک گسترده گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور به سرکوب فلسطینیان اقدام کردند.

در نتیجه شلیک گاز اشک‌آور به سمت خانه‌های فلسطینیان در محله ابو تایه، یک خانه دچار آتش‌سوزی شد.

در این درگیری‌ها ده‌ها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

منابع محلی همچنین از زخمی‌شدن زنی فلسطینی در محله «بئر ایوب» در شهرک سلوان خبر دادند.

جوانان فلسطینی با پرتاب ترقه اشغالگران اسرائیلی را وادار به فرار از این منطقه کردند.

بازداشت یک جوان فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی نیز از شهرک‌نشینان صهیونیست حمایت کرده و به مقابله با جوانان فلسطینی محافظ مسجدالاقصی برخاسته و جلوی آنها را برای مقابله با این شهرک‌نشینان می‌گیرند.

گروهی از شهروندان فلسطینی نیز در مقابل یورش شهرک‌نشینان و تأکید بر حضور خود برای دفاع از مسجد‌الاقصی اقدام به اقامه نماز و ‌سردادن شعار در یکی از درهای ورودی مسجد‌الاقصی کردند.

نظامیان صهیونیست سپس به محافظان فلسطینی مسجدالاقصی حمله‌ور شدند و آنها همچنین یک جوان فلسطینی را در منطقه «باب العامود» شهر قدس بازداشت کردند.

حماس: تجاوزات علیه مسجدالاقصی منطقه را به آتش خواهد کشید

مسئول دفتر قدس در جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که جنبش متبوعش به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجدالاقصی، در نهایت کل منطقه را به آتش خواهد کشید.

«هارون ناصرالدین» در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که ملت فلسطین ترس و هراسی از رژیم اشغالگر ندارد و دشمن صهیونیستی خوب می‌داند که جوانان مقاومت برای دفاع از مسجد‌الاقصی به پا خواهند خواست و پا پس نخواهند کشید.

ناصرالدین تأکید کرد که شمشیر مقاومت برکشیده شده و تا بیرون‌راندن کامل اشغالگران از این سرزمین در نیام نخواهد رفت.

وی از ساکنان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 خواست به سمت مسجد‌الاقصی رخت بربسته و با حضور گسترده و پررنگ خود در این مسجد به مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر بپردازند.

هارون ناصرالدین با اشاره به اینکه مسجد‌الاقصی خط قرمز است، از امت اسلامی و عربی نیز خواست در حمایت از قبله نخست به خیابان‌ها بیایند.

 
انتهای پیام
captcha