برگزاری همایش «تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ» در کردستان
کد خبر: 4088127
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

برگزاری همایش «تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ» در کردستان

همایش «تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز، چهارم مهرماه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد.

همایش تجلیل از زنان ایثارگر

به گزارش ایکنا از کردستان، بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز، چهارم مهرماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس اقیانوس بیکرانی است که باید سال‌ها بگذرد تا گوهرهای داخل آن را کشف کرد.

وی افزود: نقش زنان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بوده به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر زنان حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ بین خانه‌ها یک ارزش تلقی نمی‌کردند مردها آماده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: زنان ما حماسه‌سازان گمنامی هستند که درس شجاعت، ایثار و فداکاری را آموختند و آیینه تمام نمای از خودگذشتی‌هایی بوده که با تقدیم فرزندان و همسران شهید دین خود را به این انقلاب ادا کردند.

وی یادآور شد: در سطح کشور 7 هزار زن شهیده وجود دارد که 562 نفر از آنان متعلق به استان کردستان بوده و 13 زن پیشمرگ مسلمان کُرد و 468 زن جانباز بالای 25 درصد در استان کردستان نیز داریم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از زنان ایثارگر و خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha