فراخوان عملیات استشهادی و اعتکاف در مسجد الاقصی
کد خبر: 4088128
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
از سوی گروه‌های فلسطینی انجام شد؛

فراخوان عملیات استشهادی و اعتکاف در مسجد الاقصی

گروه‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن یورش گسترده امروز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به مناسبت آغاز اعیاد یهودی ملت فلسطین را به عملیات استشهادی و اعتکاف برای مقابله با این تجاوز مستمر اشغالگران دعوت کردند.

 به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، با آغاز اعیاد سال نو عبری و یورش بزرگ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و تلاش آنها برای ایجاد تغییر در وضعیت موجود از طریق انجام آداب تلمودی در مسجد، فلسطینی‌ها درباره انفجار اوضاع میدانی و تشدید رویارویی با رژیم اشغالگر هشدار دادند.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین یورش امروز شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی و تعرض به خادمان و نگهبانان آنجا و نمازگزاران را محکوم کرد و گفت: این رفتارها منجر به تنش و خشونت بیشتر می‌شود.

او تأکید کرد: شیپور زدن شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی‌های مسجد الاقصی تنشی خطرناک در راستای تجاوزات مستمر به قبله نخست مسلمانان و تلاش برای ایجاد واقعیتی جدیدی در آنجاست.

دعوت به عملیات استشهادی و اعتکاف برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/اماده

محمود العالول، نائب رئیس جنبش فتح فلسطین نیز بر اهمیت عزیمت فلسطینیان برای دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد و گفت: همه کسانی که استطاعت دارند با اعتکاف در مسجد الاقصی به مقابله با تجاوز صهیونیست‌ها بروند و سیاسیون فلسطینی هم باید دنیا را برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور توقف جرایم خود تحریک کند.

او با محکوم کردن اقدام نظامیان اشغالگر در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی همزمان با نخستین روز از اعیاد یهودی گفت: جرایم رژیم اشغالگر علیه مقدسات هیچ گاه متوقف نشده و از دیروز تا امروز و فردا ادامه دارد.

محمد حماده، سخنگوی حماس نیز از حضور نمازگزاران و نگهبانان در مسجد الاقصی برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست تمجید کرد و گفت: رژیم اشغالگر در برابر شجاعت ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس عاجز شده است.

او فلسطینی‌ها را به بسیج و آماده‌باش طی ساعات و روزهای آتی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها و برنامه‌های آنها در هتک حرمت مسجد الاقصی و انجام آداب تلمودی در صحن‌های آن دعوت کرد.

داوود شهاب، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم بر لزوم تشدید رویارویی با رژیم اشغالگر و تشدید عملیات‌های استشهادی علیه هر شهرک‌نشین صهیونیستی که به مسجد الاقصی نزدیک شود، تأکید کرد.

او تأکید کرد: بسیج عمومی برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر یورش شهرک‌نشینان ضروری است و این اشغالگران نباید جز زور از فلسطینیان شاهد باشند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز پشتیبانی از اعتکاف در مسجد الاقصی و وحدت ملی را راه مقابله با اشغالگران و شهرک‌نشینان آنها خواند.

انتهای پیام
captcha