همگان از معدن عظیم دفاع مقدس درس یاد بگیرند
کد خبر: 4088177
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

همگان از معدن عظیم دفاع مقدس درس یاد بگیرند

استاندار کردستان گفت: اگر امروز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، گرامیداشت خاطر‌ها نیست، ‌بلکه تکرار و تعهد یک حماسه تاریخی است و از این معدن عظیم باید ارتزاق کنیم و درس یاد بگیریم.

همگان از معدن عظیم دفاع مقدس درس یاد بگیرند

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، چهارم مهرماه در یادواره ۴۵۲ شهید سروآباد اظهار کرد: مخلان نظم و امنیت اجتماع خائن بوده و باید همگان آن‌های بشناسند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در استان کردستان، افزود: مردم بابصیرت استان کردستان با درک توطئه خرابکاری دشمنان، راه خود را از آنان جدا کرده و با آنان همراهی نکردند که این امر نشان از بصیرت و آگاهی مردم مرزدار و شهید پرور کردستان دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر متأسفانه ۴ نفر در استان کردستان به دست عوامل خودفروخته و ضد انقلاب جان خود را از دست دادند، بیان کرد: در دیدار با خانواده‌های کشته شدگان، آنان اعلام کردند که فرزندانشان در اغتشاشات نبودند و به ناحق از پشت با گلوله‌های جنگی کشته شده‌اند، به طوری که یکی از آن‌ها در حین پخش کارت عروسی و یکی دیگر مشغول بستن مغازه‌اش بود.

وی تأکید کرد: این اقدامات فقط در راستای بدنام کردن نظام و انقلاب اسلامی است ولی مردم بابصیرت ما فریب این نیرنگ و حیله دشمنان را نخوردند.

زارعی‌کوشا به ماجرای فوت مهسا امینی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از فوت این بانوی کردستانی بلافاصله رئیس جمهور و همه مسئولان وارد عمل شده و بر بررسی دقیق این ماجرا تاکید کردند تا حقی از کسی ضایع نشود اما دشمنان از این ماجرا سوءاستفاده کرده و به دنبال فتنه و اغتشاش در سطح جامعه بودند.

وی به نقش مردم مرزدار و غیور سروآباد اشاره کرد و گفت: من به مردم سروآباد افتخار می‌کنم دشمن شناسی این خطه زبانزد است و در طول ۴۳ سالی که از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد مرزداران سروآبادی همواره وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان داده‌اند و در ماجرای اخیر کشور نیز این مهم را به اثبات رسانیدند.

استاندار کردستان با بیان اینکه استکبار هیچگاه ناامید نشده و همواره در دشمنی خود با کشور ما بسیار جدی است، افزود: دشمنان به خیال خام خودشان با سوء استفاده از یک حادثه اقدام به توطئه‌چینی و ایجاد اغتشاش و تحریک مردم می‌کنند تا شاید به اهدافشان برسند.

وی افزود: اگر امروز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، گرامیداشت خاطر‌ها نیست، ‌بلکه تکرار و تعهد یک حماسه تاریخی است و از این معدن عظیم باید ارتزاق کنیم و درس یاد بگیریم.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: امروز با نگاه به گذشته و بر مبنای آن یک نقشه راه برای آینده ترسیم کنیم، ما در گذشته توان ساخت سیم‌خاردار را نداشتیم اما امروز جزو قدرت‌های برتر جهان هستیم، موشک‌های قاره پیما داریم و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ‌ ورزشی، فرهنگی و علمی حرفی برای گفتن داریم.

انتهای پیام
captcha