ضرورت همفکری و بازنگری برای استفاده بهینه از موقوفات
کد خبر: 4088443
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

ضرورت همفکری و بازنگری برای استفاده بهینه از موقوفات

استاندار کردستان با اشاره به وجود موقوفات بسیار در استان و اینکه بخش بیشتری از اراضی کردستان موقوفه بوده‌اند گفت: به یک همفکری و بازنگری برای استفاده بهینه از موقوفات برای رفع مشکلات جامعه براساس همان نیات واقفان نیاز داریم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در همایش «تجلیل از یاوران وقف» که امروز، ششم مهرماه در سالن اجتماعات مجتمع نور استان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام ربیع‌الاول و ماه مولود پیامبر اکرم(ص) با اشاره به اهمیت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اظهار کرد: این روزها در رسانه‌ها و منابع خبری آثارو برکات وقف مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف از فرهنگ ناب اسلامی سرچشمه گرفته و بسیار پرخیر و برکت است، افزود: امیدواریم تمام تلاش‌ها در جهت استقرار این فرهنگ و انتقال بهینه این فرهنگ به نسل‌ نوجوانان و جوان جامعه به خوبی انجام بگیرد.

استاندار کردستان بیان کرد: ما در استان موقوفاتی داریم که باید منافع و عوایدشان حسب نیات واقف هزینه شود و طبعا در چارچوب همان نیات ممکن است برای بخشی از موقوفات زمینه‌های برای مولدسازی آن‌ها وجود داشته باشد تا ثمرات و عواید ارزشمندتری از این موقوفات ایجاد شده و در جهت همان نیات واقف هزینه شود.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری کردستان آمادگی خود را برای مولدسازی موقوفات با رعایت تمام موازین و اصول فقهی و شرعی اعلام می‌کند تا بهره و استفاده بیبشتری از این موقوفات ببریم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: استانداری کردستان و اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در تلاش است که اگر موقوفاتی خارج از نیت واقف مورد تصرف قرار گرفته است را پیگیری کرده و به مسیر اصلی خود بر‌گرداند.

وی در ادامه گفت: با توجه به وجود موقوفات زیادی در استان و اینکه بخش بیشتری از اراضی استان کردستان موقوفه بوده‌اند لذا به یک همفکری و بازنگری برای استفاده بهتر از موقوفات در جهت رفع مشکلات جامعه براساس همان نیات واقفان نیاز داریم.

استاندار کردستان افزود: در جهت رفع مشکل نیازمندان، مستمندان، روحانیون و ماموستایان دینی و در چارچوب نیات واقفان نیاز به یک بازنگری در موقوفات استان داریم تا با استفاده از ظرفیت موقوفات بخشی از مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: مجموعه اوقاف به دلیل اینکه یک مجموعه خیریه و فرهنگی است و با توجه به وظایفی که برعهده دارد لذا ممکن است بین این اداره و اقشاری از مردم اختلافاتی وجود داشته باشد که باید این موضوعات در دستور کار این اداره قرار گیرد چراکه هرچقدر که این اختلافات به خوبی حل و فصل شود در جهت انتقال، استقرار و توسعه این فرهنگ در جامعه مؤثر خواهد بود.

زارعی‌کوشا در پایان به تردد زائران اربعین از مرز باشماق برای اولین بار در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بخش عمده از کار خدمات‌رسانی به زائران برعهده اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان بود که از تلاش آنان برای میزبانی از زائران اربعین تشکر و قدردانی می‌کنم و باور بنده این است که این مسیر در سال‌های آتی با استقبال زیادی روبه‌روخواهد بود و آثار و برکات فراوانی نیز برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha