احداث مسکن روحانیون کردستان در زمین‌های وقفی
کد خبر: 4088465
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

احداث مسکن روحانیون کردستان در زمین‌های وقفی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از تشکیل تعاونی مسکن روحانیون در استان کردستان خبر داد و گفت: یکی از زمین‌های وقفی استان کردستان برای احداث مسکن روحانیون اختصاص یافته است که در حال تغییر کاربری آن هستیم.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در همایش «تجلیل از یاوران وقف» که امروز، ششم مهرماه در سالن اجتماعات مجتمع نور استان برگزار شد، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان روحانیون و ماموستایان را به عنوان یاوران وقف شناخته است.

وی با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف در راستای رفع نیازهای روز جامعه یکی از برنامه‌های اجرایی این اداره بوده است، افزود: در این راستا ماموستایان و امامان جماعت مساجد می‌توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به حمایت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در جهت رفع مشکلات معیشتی ماموستایان اشاره و بیان کرد: در راستای حمایت از ماموستایان و امامان جماعت هرسه ماه یک بار مبلغ نقدی از محل اجرای نیت واقفات خیراندیش پرداخت خواهد شد.

وی با اشار به توزیع بسته‌های معیشتی بین ماموستایان و امامان جماعت مساجد از محل موقوفات با نیت خیرات و مبرات استان افزود: در دهه وقف هزار بسته معیشتی بین ماموستایان و علمای دینی استان توزیع شده است که تمام این بسته‌های معیشتی از محل احیای یک رقبه موقوفات انجام شده است.

حجت‌الاسلام کاروند از تشکیل تعاونی مسکن روحانیون در استان کردستان خبر داد و گفت: یکی از زمین‌های وقفی استان کردستان برای احداث مسکن روحانیون اختصاص یافته است که در حال تغییر کاربری آن هستیم.

وی به ورود اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان به بخش اشتغال و کارآفرینی استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا کارگاه‌های خیاطی برای اولین بار در استان ایجاد شده که زمینه اشتغال 300نفر از بانوان سرپرست خانوار را فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از خرید دام سبک برای روستانشینان نیازمند استان در راستای اشتغالزایی این قشر از جامعه خبرداد و گفت: 51 خانوار نیازمند روستایی در 21 روستای استان بین 10 تا 16 رأس دام سبک از محلنیات واقفان خیراندیش خریدار شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی افزود: فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی اداره اوقاف و امور خیریه از محل نیت خیرات و مبرات موقوفات شیخان، میرمحمود قروه و ... انجام شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برگزیدگان چهل‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و یاوران وقف استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha