ورود بیش از 450 هزار زائر پیاده از اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به مشهد
کد خبر: 4088593
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

ورود بیش از 450 هزار زائر پیاده از اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) از ورود بیش از 450 هزار زائر پیاده از اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به مشهد خبر داد.

زائران پیاده دهه پایانی ماه صفرحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: همه ساله در مناسبات مختلف ولادت و شهادت ائمه اطهار مشهد میزبان زئران پیاده از اقصی نقاط مختلف ایران و کشورهای اسلامی است که در ایام محرم و به ویژه دهه پایانی صفر شاهد بیشترین حضور هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری پس از دو سال محدودیت کرونایی مشهد میزبان زائران پیاده زیادی بود. از اربعین تا شهادت امام رضا(ع) تعداد 450 هزار 733 زائر پیاده در قالب 7226 کاروان به مشهد مشرف شدند.

رضایی بیان کرد: زائران از ۹ محور نیشابور، تربت حیدریه، فریمان، سرخس، کلات، جاده قدیم قوچان، قوچان، سیدی، طرقبه و شاندیز از 24 استان کشور وارد مشهد شدند که دورترین مسیر کاروان از رضوان شهر گیلان بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: 320 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد و 24 ایستگاه سیار به زائران پیاده ارائه خدمت کردند که ۱۲۰ ایستگاه در محور نیشابور بود و دو ایستگاه جوادالائمه و رباط خاکستری در محور نیشابور به عنوان بزرگترین موکب بیشترین زائر را اسکان و پذیرایی کردند.

وی ابراز کرد: در محور سرخس ایستگاه میقات‌الرضا و در قوچان ایستگاه قائم آل محمد و شاه چراغ شیراز نیز بیشترین تعداد زائر را در این محورها پذیرایی و اسکان دادند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسن‌ترین زائر پیاده با ۸۹ سال از شهرستان سبزوار و کوچکترین زائر با ۶ ماه از فریمان بودند. بزرگترین کاروان به تعداد ۲۵۰۰ زائر بانو از نیشابور و کوچکترین کاروان یک خانواده ۶ نفره از رفسنجان بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده تصریح کرد: ما در ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده میزبان تعداد 2170 زائر اهل سنت از شهرستان های سرخس، خواف، تربت‌جام و فریمان بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد 930 هزار زائر در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که در 266 مرکز اسکان یافتند و طی سه روز از ارائه خدمات رایگان از جمله اطعام در یک نوبت و پذیرایی با غذای حضرت بهره‌مند شدند.

رضایی اظهار کرد: در ۲۲ واحد خدمت‌رسانی ستاد نیر تعداد ۲۰ هزار خادم کل فرآیند دهه پایانی صفر در حوزه اسکان، خدمات رفاهی، درمانی و فرهنگی عهده‌دار بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده گفت: علاوه بر خیرین مشهدی، کربلایی‌های مقیم مشهد نیز کمک‌هایی از سوی انجمن شیعیان سیاتل آمریکا و انجمن شیعیان لبنان برای خدمت‌رسانی به زائران رسید.

وی افزود: از سوی دستگاه‌های دولتی در راستای خدمات درمانی، امنیتی و تامین آب شرب و از سوی شهرداری مشهد تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای ارائه خدمات صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha