حجاب به معنای حفظ شرف، آزادی و کرامت انسانی است
کد خبر: 4088780
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

حجاب به معنای حفظ شرف، آزادی و کرامت انسانی است

امام‌جمعه سنندج با اشاره به کشف حجاب در زمان رژیم پهلوی گفت: مردم ایران اسلامی در آن دوران تا پای جان از حجاب خود محافظت کردند چراکه مؤلفه‌ای بسیار ارزشمند در حفاظت از زنان بوده و به معنای حفظ شرف، آزادی و کرامت انسانی است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، هشتم مهرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: مردم کردستان در این ماه مبارک با برگزاری مجالس مولودی‌خوانی در منازل، مساجد و تکایا، همواره عشق و ارادت خود را به رسول خدا نشان می‌دهند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه جشن میلاد پیامبر(ص) خواستار تعطیلی روز ۱۲ ربیع‌الاول (ولادت رسول‌الله(ص) به روایت اهل سنت)، در راستای تقویت وحدت بین شیعه و سنی شد.

امام‌جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کشف حجاب در زمان رژیم پهلوی گفت: مردم ایران اسلامی در آن دوران تا پای جان از حجاب خود محافظت کردند چراکه مؤلفه‌ای بسیار ارزشمند در حفاظت از زنان بوده و به معنای شرف، آزادی و حفظ کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب از خاندان رسول اکرم(ص) شروع شده است، ادامه داد: دختران و زنانی که امروز به طور عمد روسری از سر برمی‌دارند، باید بدانند که حجاب دستور پروردگار بوده و به طور قطع حافظ ارزش و آبروی آنان خواهد بود.

ماموستا رستمی ضمن انتقاد از اغتشاشات اخیر و خسارت به اموال عمومی از سوی افراد سودجو، گفت: آتش زدن بانک، پمپ‌بنزین و ضرر به اموال عمومی خسارت به ملت بوده است چراکه این اماکن متعلق به خود مردم بوده نه دولت و از قبل آن مردم آسیب می‌بییند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی فرزندان این ملت هستند، افزود: نیروهای نظامی و انتظامی همواره در راه حفظ امنیت و آسایش ملت تلاش می‌کنند، بنابراین باید قدردان زحمات آنان بود.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه دشمن سعادت ما را نمی‌خواهد و در مقابل آنان باید متحد و دلسوز یکدیگر باشیم، اظهار کرد: مردم باید بدانند اگر دست بیگانگان به این کشور بیافتد، شرف و کرامت ملت را از بین خواهند برد.

وی خواستار حفاظت از جان مردم و جوانان توسط نیروی انتظامی شد و افزود: از مسئولان می‌خواهم کسانی را که از روی ناآگاهی در اغتشاشات حضور داشته و دستگیر شده‌اند را از روی عطوفت آزاد کنند.

امام‌جمعه سنندج در پایان با اشاره به راهپیمایی مردم سنندج در هفته گذشته یادآور شد: مردم کردستان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز دوشنبه گذشته نشان دادند که به دنبال امنیت، حفظ شرف، حجاب و کرامت هستند.

انتهای پیام
captcha