کاوش باستان‌شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس‌آباد
کد خبر: 4088932
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

کاوش باستان‌شناسی اضطراری در قلعه اولتان پارس‌آباد

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از کاوش باستان‌شناسی اضطراری در اولتان قالاسی پارس‌آباد خبر داد.

باستان شناسیبه گزارش ایکنا از اردبیل، روح‌الله محمدی، رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نهم مهرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: کاوش باستان‌شناسی اضطراری در قلعه اولتان در شهرستان پارس‌آباد با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: به دنبال عملیات راهسازی در محور ارتباطی پارس‌آباد به سربند در محدوده قلعه تاریخی اولتان قبور باستانی آشکار شد و در پی آن به منظور مستندنگاری و نجات‌بخشی آثار، اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل اقدام به کاوش اضطراری کرد.

وی تاکید کرد: در نتیجه مطالعات میدانی در این منطقه بخشی از گورستان تاریخی شهر تاریخی اولتان شناسایی شد و قبوری از نوع چاله‌ای و مربوط به دوره تاریخی اشکانی تا اوایل اسلام و سلجوقی کشف شد.

محمدی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که گورستان تاریخی اولتان حدود هفتصد تا هشت صد سال مورد استفاده ساکنان این شهر تاریخی بوده است و متاسفانه تعدادی از قبور این گورستان تاریخی در عملیات راهسازی آسیب دیده است.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مطالعه تدفین‌های موجود در بازسازی اعتقادات و آیین‌های خاکسپاری آن دوران نقش بسزایی دارد و مطالعات میدانی کاوش اضطراری تا دستیابی به نتایج بیشتر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha