جشن ملی وحدت در کردستان برگزار می‎شود
کد خبر: 4088935
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

جشن ملی وحدت در کردستان برگزار می‎شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: استان کردستان به عنوان پایتخت وحدت و همدلی اقوام و مذاهب اسلامی کشور میزبان جشن ملی وحدت خواهد بود.

وحدت اسلامی

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت ستاد ساماندهی مناسبت‌ها و شئون مذهبی را برعهده دارد.

وی از برگزاری 160 برنامه شاخص ویژه هفته وحدت در کردستان خبر داد و گفت: در هر شهرستان استان 10 برنامه شاخص برگزار می‌شودکه تعدادی از این برنامه‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر هم‌افزایی هر چه بیشتر ادارات در برگزاری برنامه‌های این هفته بیان کرد: تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی استان زمینه‌ساز اثرگذاری هرچه بیشتراین برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم خاص استان و جایگاه رفیع ماه مولود بین اهل سنت کردستان جشن محوری هفته وحدت سازمان تبلیغات کشور در استان کردستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: در این راستا استان کردستان به عنوان پایتخت وحدت و همدلی اقوام و مذاهب اسلامی کشور میزبان جشن ملی هفته وحدت خواهد بود که الگوی عملی این جشن همان مهمانی10 کیلومتری تهران بود که مورد اقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: جشن ملی وحدت در قالب یک برنامه وسیع خیابانی برگزار خواهد شد که جایگاه‌های در مسیر دو سه کیلومتری در نظر گرفته شده برای مراسم ایجاد می‌شود و از ظرفیت تمام گروه‌های مولودخوانی و دف‌نوازی و هنرمندان و بزرگان استان بهره لازم را خواهیم برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در این برنامه چهره‌های ملی از مجریان، مداحان، گروه‌های هنری ملی در بخش کودک و نوجوان و بزرگسال و کرسی‌های گفتگو محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در این برنامه شاد و ارزشمند علاقمندی و همراهی مردم با مباحث و ارزش‌های دینی به نمایش گذاشته شود و با این برنامه‌های خوب فرهنگی تلخی و غبار حوادث اخیر از خاطره‌ها و ذهن‌ها زدوه شود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: مراسم و دف‌نوازی در مساجد، نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن، مسابقه پیامکی با عنوان «طنین وحدت، امت واحده اسلامی»، مسابقات قرآنی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نشست‌های تخصصی «تبیین وحدت اسلامی از نگاه امامین انقلاب»، برگزاری همایش «جمعیت، وحدت و قدرت اسلامی»، طرح گفتمان‌های دینی در مدارس کردستان، راه‌اندازی کاروان‌های شادی «محمد را دوست دارم» و برگزاری همایش اسوه حسنه از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته خواهد بود.

انتهای پیام
captcha