معرفی برترین‌های جشنواره شهید رجایی در البرز
کد خبر: 4088980
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

معرفی برترین‌های جشنواره شهید رجایی در البرز

دبیرخانه جشنواره شهید رجایی استان البرز با شعار دولت مردمی، البرز نظارت عمومی و مشارکت نخبگانی دستگاه‌های برتر اجرایی در امر خدمات‌رسانی به مردم استان را معرفی کرد.

جشنواره شهید رجایی

عبدالرضا کریم‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: امسال ۶۵ دستگاه شامل ۴۸ دستگاه اجرایی و ۱۷ شهرداری در جشنواره شهید رجایی این استان ارزیابی شدند.

وی افزود: اهمیت ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در امر خدمات‌رسانی در جشنواره شهید رجایی تا آنجا است که ستادهای مرکزی، دستگاهی و استانی مسئولیت این امر خطیر را برعهده گرفتند و شاخص‌های ارزیابی با رویکرد تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع در بخش عمومی شامل نحوه ارائه خدمات دستگاه و سهولت استفاده، شایسته‌سالاری در انتصاب نیروی انسانی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران، ارائه خدمت به شهروندان توانخواه، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و آسیب‌شناسی و بهبود عملکرد مورد توجه قرار گرفت.

کریم‌پور گفت: البته ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به مردم تنها به این شاخص‌های عمومی محدود نبود و محور شاخص‌های اختصاصی براساس ماموریت‌های تخصصی و تعیین‌شده در اسناد بالادستی و تفاهم‌نامه ستاد دستگاه‌های اجرایی، سازمان اداری و استخدامی کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی یاد آورشد: براساس لیست گروه‌بندی دستگاه های اجرایی در گروه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ، تولیدی و خدماتی، زیربنایی، توسعه زیر ساخت، سلامت و رفاه اجتماعی، عمومی و قضایی معرفی شدند.

این مسئول بیان کرد: با بررسی شاخص‌های مورد نظر درنهایت اداره‌کل امور مالیاتی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل راه و شهرسازی در شاخص اختصاصی و اداره‌کل بهزیستی در شاخص عمومی برتر شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز ایجاد رقابت سالم و پویا بین دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی از طریق معرفی دستگاه‌های برتر را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره دانست و گفت: دستگاه‌های موفق در جذب حداکثری اعتبارات ملی و استانی در البرز نیز به عنوان دستگاه شایسته تقدیر معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha