راهیابی 25 همدانی به مسابقات سراسری قرآن فراجا
کد خبر: 4089198
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

راهیابی 25 همدانی به مسابقات سراسری قرآن فراجا

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن نیروهای انتظامی با حضور 150 نفر از کارکنان در همدان برگزار شد که ۲۵ نفر برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان، امروز، ۱۰ مهرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از ۱۳ مهرماه با شعار «پلیس؛ خادم مردم، مردم حامی پلیس» آغاز می‌شود، گفت: ارتقای معنویت، آموزش اعتقادی، بصیرت‌افزایی و نظارت شرعی بر کارکنان نیروی انتظامی از وظایف و اهداف این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران اولی به عتبات عالیات، کلاس تربیت و تعالی برای خانواده کارکنان، اعزام به سفرهای قم و مشهد از جمله اقدامات معاونت فرماندهی انتظامی استان همدان است که با هدف خدمت صادقانه انجام می‌شود، از ابتدای سال تاکنون 500 طلبه در سطح کشور برای مشاوره در کلانتری‌ها به‌منظور تسهیل در امورات مردمی استخدام شدند که این مشاوره‌ها شامل مشاوره مذهبی، خانوادگی و حقوقی و... انجام می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره‌ به فعالیت‌های قرآنی این فرماندهی، بیان کرد: کلاس قرآن در رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود، طرح «نور مبین» برای آشنایی با مفاهیم قرآن کریم در سال‌ جاری ویژه ۲۴۰ نفر از کارکنان برگزار شد.

جوشقانی از برگزاری یک دوره مهارت‌آموزی قرآن با عنوان دوره تربیت آموزش‌یار قرآنی خبر داد و گفت: این دوره به همراه اهدای مدرک برگزار می‌شود. مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن نیروهای انتظامی با حضور 150 نفر از کارکنان مردادماه سال‌ جاری در همدان برگزار شد که رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ کل و تفسیر برگزار شد که از هر رشته سه نفر به‌عنوان نفر برتر و در مجموع حدود ۲۵ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و نفرات برتر این مسابقات کشوری نیز به مسابقات سراسری نیروهای مسلح شامل نیروهای انتظامی، بسیج ارتش و وزارت دفاع راه می‌یابند. علاوه بر این مسابقات قرآن ویژه بازنشستگان ۲۸ مهرماه جاری در همدان برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان یادآور شد: دو مرکز دارالقرآن در همدان مشغول به فعالیت هستند، کانون امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که هر دو کانون در زمینه تربیت قرآنی فرزندان کارکنان فعالیت می‌کنند. کلاس‌های احکام، قرائت و تفسیر در حال برگزاری است، هم‌چنین مهد قرآنی در کانون حضرت فاطمه(س) فعال است.

وی با اشاره به اینکه مبنای فراجا خدمت خالصانه و کار برای رضای خداست، اظهار کرد: در موضوع اغتشاشات نیروی انتظامی با نرمش پیش می‌رود تا صف مردم از اغتشاشگران جدا شود، چراکه این معترضان فرزندان ملت هستند، در کنار این پلیس با معاندان نظام مقتدرانه برخورد می‌کند.

جوشقانی بیان کرد: در کل دنیا تنها ایران است که در قدم اول با اغتشاشگران با مماشات برخورد می‌کند، چراکه در قانون بین‌المللی است که اگر اغتشاشی صورت بگیرد پلیس با شدت می‌تواند با معترضان برخورد بکند، اما در کشور ما پلیس اغلب بر اساس اخلاق اسلامی ورود می‌کند.

وی ادامه داد: پلیسی که بصیرت دارد و دشمن‌شناس است در مواجهه با افراد سریع دست به اسلحه نمی‌برد، چراکه خیلی از مردم هم مطالبات به حقی دارند. پلیس حتی در برخی موارد آسیب می‌بیند و به شهادت می‌رسد، اما دست به اسلحه نمی‌برد. البته که توان مقابله با این اغتشاشات را دارند، اما به آرامی برخورد می‌کنند تا صف مردم از افراد اغتشاشگران جدا شود.

جوشقانی با اشاره به آگاه‌سازی مردم از سوی نیروی انتظامی گفت: در طول سال فرماندهان کلانتری و روحانیون شهرستان در مساجد برای صحبت با نمازگزاران و بصیرت‌افزایی حضور پیدا می‌کنند. سامانه ۱۴۹ و ۱۹۷ برای ارتباط مردمی نیز برقرار است.

وی با اشاره به خدمات پلیس در ایام اربعین اظهار کرد: گشت‎های شبانه برای ایجاد امنیت طی ایام اربعین انجام می‌شد، همچنین در مرزهای کشور برای ورودی اتباع خارجی موکب‌های خدمت رسانی فراجا طی ۲۰ روز برپا بود و خدمت‌رسانی به زائران انجام می‌شد.

انتهای پیام
captcha