روایتی از زندگی امام حسن عسکری(ع) در کتاب «ماه در میان نیزه‌ها»
کد خبر: 4089683
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
روی میز مطالعه/

روایتی از زندگی امام حسن عسکری(ع) در کتاب «ماه در میان نیزه‌ها»

«ماه در میان نیزه‌ها» عنوان کتابی از­ مهدی قزلی است که در رابطه با زندگانی، شخصیت، سلوک فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام حسن عسکری‌(ع) تألیف شده است.

کوتاهه‌هایی داستانی از زندگانی امام حسن عسکری(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، ادبیات داستانی و رمان همیشه محمل خوبی برای روایت‌ تاریخی و زندگی ائمه معصوم(ع) بوده است و جذابیت‌های داستانی آن موجب توجه بیشتر مخاطب به تاریخ اسلام و حضرات معصوم(ع) شده است.

«ماه در میان نیزه‌ها» به قلم مهدی قزلی از جمله آثار داستانی است که بر پایه همین رسالت و با تکیه بر فرم کوتاه‌نویسی و ساده‌نویسی در نثر، برگزیده‌ای از زندگانی امام حسن عسکری(ع) را ارائه داده است.

مؤلف در این اثر سعی کرده است تا با استفاده از منابع تاریخی به زوایا و شرایط زندگی امام یازدهم شیعیان بپردازد و نکات اخلاقی و سیره اخلاقی این امام همام را با رویکردی تاریخی برای مخاطبین عرضه کند.

قزلی در «ماه در میان نیزه‌ها» پس از بیان چگونگی ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، القاب و کنیه ایشان، طریقه به امامت رسیدن یازدهمین امام(ع)، به اتفاقاتی که در دوران حیات ایشان افتاده اشاره کرده است.

سختگیری‌هایی که از طرف حکومت عباسیان بر امام حسن عسکری(ع) گرفته می‌شد، منع‌هایی که در زمینه‌های مختلف بر ایشان اعمال می‌شد و حتی تلاش‌هایی که برای نابودی فرزند ایشان انجام شده بود، از دیگر موضوعاتی است که نویسنده در «ماه در میان نیزه‌ها» شرح داده است.

کتاب «ماه در میان نیزه‌ها» از مجموع «چهارده معصوم» انتشارات امیرکبیر است که با هدف آشنایی مخاطب با زندگی، شخصیت و سیره معصومین‌(ع) و در رابطه با زندگانی، شخصیت، سلوک فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام حسن عسکری(ع) تدوین شده است.

لازم به ذکر است «ماه در میان نیزه‌ها» به قلم مهدی قزلی در 112 صفحه توسط انتشارت امیرکبیر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.  

کوتاهه‌هایی داستانی از زندگانی امام حسن عسکری(ع)

انتهای پیام
captcha