کردستانی‌ها اهانت به قرآن، دین و مقدسات را نمی‌پذیرند
کد خبر: 4089719
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

کردستانی‌ها اهانت به قرآن، دین و مقدسات را نمی‌پذیرند

استاندار کردستان گفت: کردستانی‌های مسلمان هرگز نمی‌پذیرند که به قرآن، دین و مقدسات آنها اهانت شود، البته تعدادی از نوجوانان و جوانان تحت تأثیر القائات رسانه‌های دشمنان تجمعات و تحرکاتی داشتند که با نهایت خویشتنداری برخورد شد.

شورای آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان که شامگاه گذشته، ۱۱ مهرماه در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید سعی کنیم آموزش‌ها از مقوله صرف نظری به سوی مهارتی و عملی سوق یابد.

وی با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی‌های اخیر آموزش‌و‌پرورش استان در طراحی دوره‌های مهارتی برای دانش‌آموزان، افزود: با آموزش‌های مهارتی، جستجو برای کار اداری از سوی جوانان که از گذشته متداول بوده است باید متوقف شود چراکه  طی سالیان متمادی، کشور ما دچار آسیب‌های جدی در زمینه این نوع اشتغال شده و انرژی زیادی از جوانان به هدر رفته است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات جدید به آموزش‌و‌پرورش استان وابسته به تعیین بودجه کشوری است، بیان کرد: اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش برای جذب اعتبار تعیین شود تا پس از بررسی در شورای برنامه‌ریزی استان و در صورت تزریق اعتبارات جدید، این طرح‌ها انجام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اجرای طرح سنجش آمادگی جسمانی در آموزش و پرورش گفت: لزوم اجرای این طرح در استان کردستان که خانواده ها از امکانات کمتری برخوردار هستند، جدی تر است.

زارعی کوشا با اشاره به طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به صورت رایگان برای استفاده دانش‌آموزان به همراه والدین خود، بیان کرد: ایجاد چنین محیط‌های با نشاطی می‌تواند ارتباط و تعامل فرزندان با خانواده‌ها را ارتقا داده و والدین را در جریان فعالیت‌های دانش‌آموزان قرار دهد.

وی در ا‌دامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشکده افسری، بیان کرد: معظم له تحلیل جامع و کاملی از حوادث اخیر داشتند.

استاندار کردستان نگاه و‌ تعاریف مقام معظم رهبری نسبت به قوم کُرد را مایه افتخار دانست و گفت: بیان فاخر رهبر حکیم انقلاب اسلامی از قوم کُرد افتخاری ماندگار است.

وی به اتفاقات روزهای اخیر هم گریزی زد و افزود: دشمن به دنبال بهانه‌ای برای توطئه و فتنه انگیزی می‌گشت و نام مرحومه مهسا امینی به اسم رمز دشمنان برای آشوب تبدیل شد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه قاطبه مردم بصیر کردستان در قضایای اخیر بسیار هوشمندانه برخورد کردند، اظهار کرد: کردستانی‌های مسلمان هرگز نمی‌پذیرند که به قرآن، دین و مقدسات آنها اهانت شود، البته تعدادی از نوجوانان و جوانان تحت تاثیر القائات رسانه های دشمنان تجمعات و تحرکاتی داشتند که با نهایت خویشتنداری برخورد شد.

ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان نیز ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به اصحاب تعلیم و تربیت، گزارشی اجمالی از برنامه آموزش مهارت به دانش‌آموزان، برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اجرای طرح مدرسه محوری کردن سوادآموزی و طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی ارائه داد.

وی فرایند بازگشایی مدارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال آموزش‌و‌پرورش کردستان با توان و آمادگی کامل، سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha