مدیران بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام متمرکز شوند
کد خبر: 4090625
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
استاندار خراسان‌جنوبی:

مدیران بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام متمرکز شوند

استاندار خراسان‌جنوبی، توجه به طرح‌های عمرانی را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حساس بوده و انتظار این است که مدیران بر روی این موضوعات متمرکز شوند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ مهرماه در جشنواره شهید رجایی استان، هدف از برپایی جشنواره را شناسایی و تقدیر دستگاه‌های برتر و نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء خواند و به منتخب شدن ۱۴ دستگاه از بین ۵۱ دستگاه ارزیابی شده، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه هر دولت، شعاری دارد که نسبت به آن حساس است، بیان کرد: انتظار این است که شعارهای محوری دولت و سیاست‌هایی که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها تدوین شده، به صورت ویژه مورد توجه مدیران قرار گیرد.

استاندار، توجه به طرح‌های عمرانی را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: ما نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حساسیم و انتظار این است که بر روی این موضوعات متمرکز شوید.

قناعت بیان کرد: این امر که اعتبار ندارید، اصلاً قابل قبول نیست ، چرا که باید به گونه‌ای اقدام کنیم که اگر ۱۰۰ تومان پول داریم به اندازه هزار تومان کار کنیم و بعد برای تأمین این مبلغ پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی، جذب سرمایه گذار را نیز از سیاست‌هایی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت:  ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار از ضعف‌های ماست که حاصل آماده نبودن زیرساخت‌ها و نیز بینش‌ها و تفکرات حاکم بر بدنه کارشناسی دستگاه‌هاست.

به گفته وی؛ سرمایه گذاران افراد شریفی هستند که سرمایه و اعتبار خود را به استان می آورند لذا باید شرایط برای حضورشان تسهیل شود و حضور آنها  در استان را مغتنم بشماریم.

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در استان کارهای خوبی شده که باید با شتاب بیشتر پیش بروند، تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن نیز از مأموریت های مهم دولت است که باید مورد توجه دستگاه های متولی و فرمانداران قرار داشته باشد.

قناعت با اشاره به توفیق استان در این زمینه، ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن، در برخی شاخص‌ها رتبه اول و در برخی شاخص‌ها رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان، اظهار کرد: هنر ما باید این باشد که با برنامه ریزی از محصولات کشاورزی استان، استفاده بهتری ببریم. 

به گفته وی؛  برخی مدیران ممکن است در جشنواره شهید رجایی تقدیر شوند اما در ادامه راه، به خاطر برخی کوتاهی ها،کارت قرمز بگیرند لذا باید همه ما نسبت به تحقق سیاست های دولت احساس مسئولیت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهند.

قناعت خاطرنشان کرد: در جشنواره شهید رجایی امسال ۵۱ دستگاه اجرایی مشارکت داشته و براساس دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از این بین ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: عدم مشارکت برخی دستگاه‌ها در این ارزیابی ها قابل قبول نیست و همه مدیران مکلفند به جهت کیفی سازی اقدامات و ارتقاء جایگاه، خود را در معرض ارزیابی قرار دهند. 

استاندار با اشاره به این که عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: یکی از نکات مهم در شاخص های عمومی، توجه به اصل شایسته‌ سالاری در انتصابات است.

قناعت با سرمایه خواندن، نیروی انسانی، بیان کرد: انتظار این است که در دولت سیزدهم شاهد استقرار نیروهای انقلابی باشیم.

به گفته وی؛ شواهد نشان می‌دهد که برخی مدیران در این زمینه خوب عمل کرده‌اند اما درخصوص برخی مدیران آنچه انتظار بوده، صورت نگرفته است.

استاندار با تأکید بر اینکه توقع نیروهای انقلابی و جامعه، اعمال تغییرات در دستگاه‌های اجرایی است، یادآور شد: مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند.

قناعت با اشاره به اینکه در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای فعال شده که انتصابات و جابجایی‌ها را ارزیابی می‌کند، گفت: با اینکه استاندار خراسان‌جنوبی، بیست و هشتمین یا بیست و نهمین استانداری بود که منصوب شد اما با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، در مقایسه با دیگر استان‌ها در بحث انتصابات و تغییرات، نمره دوم را کسب کرده‌ایم که البته قابل قبول نیست و باید اول باشیم.

وی، تغییرات مدیریتی را از دغدغه‌های نیروهای انقلابی عنوان کرد و با اشاره به آشوب‌های اخیر، ادامه داد: غیر از همین نیروهای انقلابی، چه کسانی اکنون جلوی آشوبگران می‌ایستند لذا الان با وجود دولت سیزدهم، باید به نیروهای انقلابی و جهادی توجه شود.

انتهای پیام
captcha