قضاوت؛ منصبی الهی + عکس
کد خبر: 4090644
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
امام جمعه بوشهر عنوان کرد:

قضاوت؛ منصبی الهی + عکس

آیت‌الله صفایی‌بوشهری گفت: قضاوت یک کار خدایی است و منصب قضاوت منصبی الهی است. کار در عرصه قضائی یک کار مقدس است. قضاوت شرایطی است که تمامی ابعاد پیدا و پنهان جامعه را در مجرای عدالت و رفع ظلم قرار می‌دهد که از مهمترین ارکان پیشرفت و تمدن یک جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، امروز هفدهم مهرماه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه کوی شهید مدرس منطقه ۱ شهر بوشهر با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دیدار کرد. 

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در این دیدار که به‌منظور تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید کل دادگستری استان بوشهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه قوه قضائیه در نظام دینی، اظهارکرد: قضاوت یک کار خدایی است و منصب قضاوت منصبی الهی است. کار در عرصه قضائی یک کار مقدس است. قضاوت شرایطی است که تمامی ابعاد پیدا و پنهان جامعه را در مجرای عدالت و رفع ظلم قرار می‌دهد که از مهمترین ارکان پیشرفت و تمدن یک جامعه محسوب می‌شود. 

وی ایجاد امنیت پایدار و تحقق عدالت در جامعه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: قوه قضائیه یک قوه آسمانی است که در حوزه حکمرانی الهی است و شاهد عینیت‌بخشی به عدالت در قوه قضائیه هستیم. همچنین نیز در مجوعه قضائی استان بوشهر خدمات دادگستری شایسته تقدیر است که در زمینه‌های مختلف شاهد خدمات خوبی بودیم. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای تحول در قوه قضائیه افزود: با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب شاهد مسیر بسیار خوبی هستیم که آینده بسیار خوبی را پیش روی ما قرار خواهد داد. 

وی افزود: استان بوشهر در شاخص‌های امنیتی دارای جایگاه ویژه‌ای است و نیز بوشهر در زمینه جرایم خشن از استان‌های آخر کشور است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه لشکر نظامی کشور انگلستان چهار بار به بوشهر حمله شده است، بیان کرد: از انگلستان در این استان چیزی جز گورستان ننگ آنها باقی نمانده است که بیانگر عظمت این مردم است. 

وی وحدت و همدلی را یک شاخص مهم در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: امیدواریم شاهد تحقق اهداف تعیین شده قوه قضائیه در استان بوشهر باشیم. استان بوشهر الگوی تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری است و امیدواریم شاهد تداوم این مسیر باشیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، در این دیدار با تاکید بر این مطلب که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه‌های در تراز انقلاب در قوه قضائیه در حال اجرا است، اظهارکرد: امروز بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردم انتظار دارند دستگاه قضائی با شهامت و شجاعت توأم با تدبیر داشته باشند، این برنامه‌ها آغاز شده است و مدیریت در دستگاه قضائی کشور در همه استان‌ها با برنامه صورت می‌گیرد. 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌ها با شاخص‌های قابل ارزیابی طراحی و تدوین شده است و به صورت مستمر پایش و ارزیابی برنامه‌ها انجام می‌شود، گفت: مدیران نهادها و دیگر قوای نظام باید فاضل و جهادی باشند و دکتر مهدی مهرانگیز، رئیس جدید کل دادگستری استان بوشهر دارای سابقه‌ای درخشان و فردی جهادی است که می‌تواند عاملی برای بهبود امور باشد. امیدواریم با وحدت و همدلی بین مسئولان شاهد تحولات بسیار خوبی در سطح استان بوشهر باشیم. 

علی جمادی، رئیس سابق کل دادگستری استان بوشهر، نیز در این مراسم بیان کرد: توفیق داشتم که در مدت نسبتاً طولانی به مردم در استان بوشهر خدمت کنیم، در استان بوشهر وحدت، هماهنگی و همدلی بسیار خوبی وجود دارد که در رأس و ریشه ناشی از وجود آیت‌الله صفایی‌بوشهری است که به صورت عالمانه همراه با برنامه مجموعه‌های مختلف هماهنگی خوبی را ایجاد کرده است. 

رئیس سابق کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان شاهد همراهی خوبی بین مسئولان هستیم که زمینه‌ساز امنیت پایدار در استان شده است، افزود: بوشهر استان دوم کشور در زمینه امنیت است و امنیت به معنای واقعی در استان بوشهر وجود داشته است. 

جمادی گفت: حمایت‌های بسیار خوبی از سوی قوه قضائیه از استان بوشهر صورت گرفته و شاهد حل و فصل مشکلات به بهترین شکل بوده‌ایم. 

مهدی مهرانگیز، رئیس جدید کل دادگستری استان بوشهر، در جلسه با امام جمعه بوشهر با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: بوشهر دارای عالمان بزرگی از گذشته تاکنون بوده است. افتخار بزرگی است که به مردم این استان خدمت کنیم. بوشهر استانی با مردم ولایت‌مدار و انقلابی است که در شاخصه‌های مختلف دارای جایگاه ویژه ای هستند. 

رئیس‌کل جدید دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: احترام به مردم از اولویت‌های دادگستری است که در استان بوشهر به صورت جدی این موضوع را مد نظر خواهیم داشت. 

مهرانگیز عنوان کرد: در صورتی که مردم پاسخ مناسب را از سوی مسئولان دریافت نکنند قطعاً در روحیه آنها تأثیر خواهد گذاشت و همه ما باید به این مسائل توجه داشته باشیم. 

همچنین در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، با آیت‌الله صفایی‌بوشهری، از خدمات علی جمادی به‌عنوان رئیس سابق کل دادگستری استان بوشهر تقدیر شد و مهدی مهرانگیز به‌عنوان رئیس جدید کل دادگستری استان بوشهر معرفی و منصوب شد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر
مهدی مهرانگیز، رئیس جدید کل دادگستری استان بوشهر
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه،

خبرنگار، حامد فکوری 

عکاس، کیوان عمادی 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha