مسلمانان با اتحاد و يكپارچگی مجال تفرقه‌افکنی بيگانگان را می‌گیرند
کد خبر: 4090676
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

مسلمانان با اتحاد و يكپارچگی مجال تفرقه‌افکنی بيگانگان را می‌گیرند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته وحدت پیام‌آور اين است كه مسلمانان همه باهم برادرند و با اتحاد و يكپارچگی و همگرايی و ذهن هوشيار در سايه دستورات پيامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال تفرقه‌افکنی بيگانگان را می‌گیرند.

فایق رستمی، امام‌جمعه شهرستان سنندج

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تمام مسلمانان جهان، ملت شریف ایران به‌ ویژه مردم کردستان در ماه مولود به دلیل عشق و محبت به رسول‌الله(ص) با نوای مولودخوانی جشن می‌گیرند و به ایشان اظهار محبت می‌کنند.

وی از هفته وحدت به عنوان هفته یکدلی، اتحاد، رحمت، اخوت، برادری یاد کرد و افزود: هفته وحدت اسلامی به فاصله زمانی ۱۲ ربیع‌الاول‎ ‎میلاد پیامبر اکرم‏‏(ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت آن حضرت بنا بر ‏روایات اهل تشیع گفته می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  بیان کرد: ماه ربیع‌الاول یادآور ميلاد آخرين رسول خدا و پيامبر صلح و دوستی بوده كه به حقيقت هفته وحدت فرصت مناسبی برای عمل کردن به سيره آن مقام آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان راستین در سايه قرآن كريم و سنت و سيره رسول اكرم(ص) وحدت و يكرنگی خود را حفظ می‌كنند، ادامه داد: هفته وحدت بی‌ترديد نماد و پيام صلح، دوستی، مودت، برادری و خیرخواهی برای پيروان راستين و حقيقی دين و مكتب انسان‌ساز اسلام است.

ماموستا رستمی گفت: هفته وحدت پیام‌آور اين است كه مسلمانان همه باهم برادرند و با اتحاد و يكپارچگی و همگرايی و ذهن هوشيار، در سايه دستورات پيامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه‌افکنی بيگانگان را می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام رسول‌الله(ص) در مدینه ایجاد صلح و برادری بود، افرود: در قرآن کریم خداوند  در آیه 103 سوره آل عمران می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقوا، همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید» اشاره می‌کندو پیامبر اکرم (ص) با درایت به این آیه صلح را بین مسلمانان ایجاد کرد. 

امام‌جمعه شهر سنندج اظهار کرد: دومین اقدام پیامبر اکرم(ص) در مدینه منوره ایجاد اخوت و برادری میان دو طایفه مهاجر و انصار بود که خداوند در قرآن کریم در دو آیه درباره مهاجرین و انصار تعریف و توصیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وحدت باید وحدت عملی باشد چراکه اگر علمی نشود، شعاری بیش نیست، گفت: پیامبر اکرم(ص) بعد از درجه بالای پیغمبری به میدان اخوت و برادری آمد و انسان‌هایی را پرورش داد که نسبت به همدیگر صلح و دوستی داشته باشند.

امام‌جمعه شهرستان سنندج، افزود: امروز نیز جامعه بشری باید حرکت پیامبر بزرگ اسلام را الگوی خود قرار دهند و در این شرایط کشور وحدت را میان مسلمانان به وجود بیاورند.

ماموستا رستمی گفت: دشمنان ایران اسلامی خواهان امنیت و آرامش برای کشورمان نیستند در این جهت از هر راهی دنبال لکه‌دار کردن این امنیت هستند و برهمین اساس خوشبختانه کشور ایران بین همه کشورها دارای امنیت کامل است.

وی یادآور شد: دین مبارک اسلام از طریق چهار رکن اصلی که شامل مشورت، عدالت، مساوات و برادری است به وجود آمده و مایه خوشبختی، توسعه و آبادانی، وحدت و یکدلی شده است.

انتهای پیام
captcha