«حسین»؛ پرطرفدارترین نام نوزادان پسر در لرستان
کد خبر: 4090869
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

«حسین»؛ پرطرفدارترین نام نوزادان پسر در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: بیشترین نامی که در نیمه نخست امسال برای نوزادان پسر استان انتخاب شده؛ «حسین» است.

فریبرز امیری پریان، مدیرکل ثبت احوال لرستان،به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال لرستان، فریبرز امیری پریان، مدیرکل ثبت احوال لرستان، امروز، ۱۸ مهرماه در سخنانی اظهار کرد: پنج نام اول پسران تازه متولد شده استان در این مدت به ترتیب حسین، آراد، امیرعلی، آریا و امیرحسین بوده و پنج نام اول دختران نیز به ترتیب رستا، فاطمه، آوا، هانا و آفرین بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

وی با اشاره به آمار موالید سال جاری در استان لرستان گفت: همچنین در شش ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۴۰۰ مورد ولادت در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۶۰ مورد دو قلو و تعداد ۱۰ مورد سه قلوزایی بوده است.

امیری پریان با اشاره به اینکه اطلاع از آمار دقیق وقایع حیاتی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور بسیار مهم است، تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۷۹۹ مورد فوت، هفت هزار و ۷۰۰ مورد ازدواج و هزار و ۹۶۹ مورد طلاق در سامانه‌های ثبت احوال لرستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: حدود ۵۰ هزار جلد شناسنامه اعم از نوزاد، تعویضی و المثنی افراد بزرگسال در نیمه نخست امسال در لرستان صادر و پس از آن تحویل مردم داده شد.

انتهای پیام
captcha