وحدت جهان اسلام؛ زمینه‌ساز عزت و کرامت مسلمانان
کد خبر: 4090975
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
امام‌جمعه دهگلان بیان کرد:

وحدت جهان اسلام؛ زمینه‌ساز عزت و کرامت مسلمانان

امام‌جمعه شهرستان دهگلان گفت: پتانسیل و ظرفیت بالای جهان اسلام و مسلمانان اگر در راه وحدت و همگرایی باشد سبب عزت اسلام و شرف و کرامت مسلمانان در اقصی نقاط عالم خواهد شد و این ‌یک مقدمه بسیار مهم برای جهانی شدن دین اسلام است.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام‌جمعه شهرستان دهگلان

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام‌جمعه شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به وحدت و همدلی بین مسلمانان، اظهار کرد: وحدت به‌عنوان یک اصل مهم قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد الفت، اخوت، همگرایی، تبدیل خطرات و اختلاف به فرصت‌ها و رویش‌ها شود.

وی افزود: در طول تاریخ شاهد اختلافات و تفرقه‌هایی بوده‌ایم که در نتیجه بزرگ‌ترین ضربه را به عموم مسلمین وارد و سبب آشفتگی و انواع تهدیدها به جامعه اسلامی‌ شده است.

امام‌جمعه شهرستان دهگلان بیان کرد: نظام مقدس انقلاب اسلامی به‌عنوان طلایه‌دار وحدت و همدلی از زمان استقرار و طول حیات خود وحدت اسلامی را به‌عنوان یک اصل مهم و راهبردی در زمینه همگرایی مطرح کرده است که علما و اندیشمندان اسلامی در این راه تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

وی افزود: وجود اشتراکات فقهی و کلامی بین مسلمانان در بسیاری از مسائل و دوری از تمسک به آرای اختلاف‌‌برانگیز و بیان این مسائل در محیط علمی و حیطه انصاف و دلسوزی سبب وحدت، رحمت و همگرایی می‌شود.

ماموستا محمدی در ادامه گفت: پتانسیل و ظرفیت بالای جهان اسلام و مسلمانان اگر در راه وحدت و همگرایی باشد سبب عزت اسلام و شرف و کرامت مسلمانان در  اقصی نقاط عالم خواهد شد و این ‌یک مقدمه بسیار مهم برای جهانی شدن دین اسلام و آموزه‌های نورانی قرآن موجب اتصال مردم جهان به اسلام می‌شود که این امید و آرزوی تمامی بزرگان و اندیشمندان اسلامی است.

وی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در باب وحدت و همگرایی و دوری از اهانت به بزرگان سایر مذاهب اسلامی و فتوای تاریخی و سرتاسر رحمت ایشان در خصوص عدم توهین به بزرگان اهل سنت، اگر نصب‌العین و فصل الخطاب همه ما باشد شاهد تفرقه و چنددستگی نخواهیم بود.

امام‌جمعه دهگلان با اشاره به اینکه ظرفیت عالم اسلامی، مسلمانان، امت اسلامی و جامعه اسلامی بسیار بالا است، گفت: ارتباط خوب و بهتر کشورهای اسلامی با همدیگر موجب عزت، سربلندی، بزرگی اسلام و جایگاه مسلمانان در عالم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha