کانون‌های مساجد ظرفیتی برای تقویت وحدت در جامعه هستند
کد خبر: 4091041
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

کانون‌های مساجد ظرفیتی برای تقویت وحدت در جامعه هستند

مدیر مسئول کانون فرقان سنندج با اشاره به جایگاه و نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری ظرفیتی برای تقویت وحدت اسلامی در جامعه هستند.

جمال خادمیان، مدیر مسئول کانون فرقان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ملا جمال خادمیان، مدیر مسئول کانون فرقان سنندج امروز، 19 مهرماه در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در مسجد خیبر بهاران سنندج، حضرت محمد مصطفی(ص) را الگوی کامل انسانیت و بانی وحدت و انسجام بین مسلمانان توصیف کرد و گفت: با ولادت حضرت محمد(ص)، روشنایی جای دنیای تاریک جاهلیت را گرفت و حریت و آزادی، به بشریت هدیه داده شد و امروز بیش از یک میلیارد نفر در جهان پیرو رسول مهربانی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است، افزود: عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر(ص) موجب تحقق وحدت میان مسلمانان بوده و هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

مدیر مسئول کانون فرقان سنندج با بیان اینکه هر ساله در هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول مراسم مولودی‌خوانی در مساجد استان کردستان با شور وصف‌ناشدنی برگزار می‌شود، بیان کرد: مسجد خیبر و کانون فرقان نیز بر همین اساس در این ماه پذیرایی عاشقان رسول الله(ص) هستند و مراسم مولودی‌خوانی و پخش نقل و شیرینی به همت اعضای کانون و اهالی مسجد محله انجام می‌شود.

ماموستا خادمیان در پایان با اشاره به اهمیت وحدت در خنثی کردن تفرقه دشمنان تأکید کرد: مسلمانان شیعه و سنی می‌توانند در سایه وحدت و تمسک به قرآن و مشترکات بسیاری از نقشه‌های کفار و مشرکان را برآب کنند و برکات شامل جامعه اسلامی شود.

گفتنی است، در ادامه این جشن وحدت مراسم مولودخوانی و دف‌‌نوازی با حضور گروه‌های دف‌نوازی استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha