همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی کردستان برگزار شد
کد خبر: 4091057
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی کردستان برگزار شد

همایش تجلیل از ۵۵ طلاب برتر مدارس علوم دینی کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت امروز، ۱۹ مهرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

ایوب احمدپور، معاون آموزش و پژوهش مركز بزرگ اسلامی غرب كشور

به گزارش ایکنا از کردستان، ایوب احمدپور، معاون آموزش و پژوهش مركز بزرگ اسلامی غرب كشور امروز، 19 مهرماه در همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت یک ارزش همگرایی، هم‌بستگی، همدلی و الفت میان مسلمانان جهان تلقی شده که اسلام به آن توجه ویژه دارد.

وی افزود: دین مبین اسلام به مسلمانان جهان امر کرده که با وجود اختلاف آرا در کنار همدیگر وحدت و همدلی داشته باشید و انجام این مهم را امر الهی و یک ضرورت برای مسلمانان عنوان کرده است.

معاون آموزش و پژوهش مركز بزرگ اسلامی غرب كشور به عمل کردن به محتوای قرآن و وحدت میان مسلمانان اشاره و بیان کرد: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره)، بهترین فرصت برای توجه به مشترکات بین مسلمانان بوده است و می‌طلبد در این هفته برای وحدت و همبستگی میان مسلمانان تلاش کرد.

وی با اشاره اینکه ارزش‌ها و تفکر وحدت باید در خاستگاه و بستر حوزه‌های علمیه به‌ صورت تخصصی پیگیری شود، ادامه داد: شناخت علوم اسلامی و حوزوی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب است که باید به آن بپردازند.

احمدپور در این همایش از تجلیل 55 نفر طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان خبر داد و گفت: اميدواريم تجليل از طلاب برتر موجب شود که همه طالبان علوم دینی در مسير دين، اسلام و انقلاب قدم بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر تمام مسلمانان جهان اسلام اتحاد داشته باشند و اقتدار، عظمت و ابهت خود را در قالب وحدت نشان دهند، استکبار جهانی و حامیان آنان در منطقه هیچ‌ وقت نمی‌تواند بین مسلمانان نفوذ و اختلاف ایجاد کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم طلاب برتر مدارس علوم دینی استان تجلیل شدند و مراسم مولودخوانی و دف‌نوازی به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha