لزوم تربیت طلاب تراز انقلاب در حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4091071
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

لزوم تربیت طلاب تراز انقلاب در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه طلاب و دانش‌آموختگان مدارس دینی‌ الگوی عملی برای جوانان و جامعه اسلامی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه با توجه به نیازهای روز جامعه، باید طلابی را در تراز و افق انقلاب تربیت کنند.

نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه کردستان امروز، 19 مهرماه در همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان به ‌ضرورت تربیت طلاب اشاره و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه با توجه به نیازهای روز جامعه، باید طلابی را در تراز و افق انقلاب تربیت کنند.

وی بزرگ‌ترین سرمایه هر انسان را عمر دانست و افزود: در صورت بهره‌گیری صحیح از سرمایه عمر می‌توان، آینده سعادت‌بخش و روشنی برای خود رقم زد و برهمین اساس بهره‌وری از سرمایه عمر، ویژه انسان‌های عاقل و آینده‌نگر است که خوشبختانه طلاب عمر باسعادت خود را در راه معارف دینی صرف می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کردستان بیان کرد: طلبه‌گری و آموختن معارف دینی قابل مقایسه با هیچ آموزشی نیست به تعبیر مقام معظم رهبری بسیاری از شغل‌هایی که در جامعه وجود دارند می‌توان برای آن جایگزین انتخاب کرد اما طلبه‌گری و تدریس معارف دینی را نمی‌توان جایگزین کرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب و دانش‌آموختگان مدارس دینی‌ الگویی برای جوانان و جامعه اسلامی هستند، گفت: محصلان مدارس دینی علاوه بر یادگیری علم و دانش در راستای عمل به وظیفه دینی و آموزش احکام نیز تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه مبلغ دین هستند چراکه دین در آینده به طلاب نیاز دارد، افزود: طلاب حوزه‌های علمیه باید در این دوره جوانی مبلغ دین باشند و در راه تبلیغ عملی گام بردارند.

وی مراقبت از نفس را یکی دیگر از وظایف طلاب حوزه‌های علمیه ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه طلاب حوزه علمیه تهذیب نفس و عمل به اخلاق است لذا پرورش طلاب باید با رعایت دستورات الهی انجام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کردستان، به مرگ مرحومه مهسا امینی و اتفاقات اخیر اشاره و بیان کرد: خبر فوت دختر جوان کردستانی بسیار غمگین است ما در غم از دست دادن فرزند خانواده امینی شریک هستیم. لذا دشمنان به بهانه مرگ این خانم به دنبال آشوب و اغتشاش در کشور هستند و در تلاش‌اند وحدت ما را به هم بزنند و در این مسیر کوتاهی هم نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی دلسوز اهل تشیع و تسنن نیستند فقط تلاش دارند که انقلاب اسلامی را از بین ببرند، یادآور شد: در طول تاریخ دشمنان برای نابودی قوم کُرد از هر راهی استفاده کرده‌اند و اکنون نیز با بیانیه و اعتراض مردم را به آشوب دعوت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha