علم‌آموزی در جامعه باید عمقی باشد
کد خبر: 4091116
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

علم‌آموزی در جامعه باید عمقی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، گفت: علم قوی باید کارایی خود را در جامعه نشان ‌دهد لذا باید به علم‌آموزی در جامعه عمق بخشید و نگرش به آن سطحی نباشد.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 19 مهرماه در همایش تجلیل از طلاب مدارس علوم دینی کردستان اظهار کرد: اگر برای یادگیری نکات جدید و مسائل روز توجه نداشته باشیم، در خواب غفلت خواهیم بود که دشمن از آن نهایت استفاده را خواهد برد.

وی مطالعه، پرس‌و‌جو و مباحثه را راه‌های افزایش آگاهی دانست و افزود: فلسفه درس طلبگی این است کسانی که می‌دانند با آنها که نمی‌دانند برابر نیستند و این برای همه مراکز علمی کاربرد دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به وقایع اخیر در سطح استان و کشور بیان کرد: وقایعی نظیر شرایط امروز که از پس زمینه‌های ذهنی شکل می‌گیرد از ناآگاهی و نداشتن علم نشئت گرفته است.

وی تقلیدهای دینی، عمل به واجبات و ترک محرمات را از جمله ویژگی‌های طلاب دانست و ادامه داد: طلاب باید خود را به این ویژگی‌ها آراسته کنند تا دیگران نیز از لحاظ دینی آنان را الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، افزود: علم قوی باید کارایی خود را در جامعه نشان ‌دهد لذا باید به علم‌آموزی عمق بخشید و نگرش به آن سطحی نباشد.

وی آگاهی اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های یک طلبه ذکر و اظهار کرد: طلبه‌ها باید در این زمینه از همه آگاه‌تر باشند و حکومت دینی و ضرورت آن را تبیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به شعارهای اغتشاشگران در روزهای اخیر در مورد زنان اشاره کرد و گفت: در کردستان تعداد دانشجویان دختر از پسر بیشتر است که نشان از آزادی فضا برای بانوان در زمینه کسب علم است.

وی به داستان کشته‌سازی‌های اخیر توسط ضدانقلاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: خدا، پیامبر(ص) و مردم متدین و مستضعف پشتیبان این انقلاب و نظام هستند و مادامی که این پایگاه، آرمان و ارزش‌های خود را دارد، به این راحتی‌ها از پا در نمی‌آید.

انتهای پیام
captcha