خراسان‌جنوبی؛ استانی با ظرفیت برگزاری رویدادهای گردشگری
کد خبر: 4091513
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

خراسان‌جنوبی؛ استانی با ظرفیت برگزاری رویدادهای گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، گفت: زرشک یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی برای این استان است.

سفر معاون وزیر میراث فرهنگی به خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز ۲۰ مهرماه در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند اظهار کرد: خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های متنوع گردشگری از جنبه تاریخی - فرهنگی و طبیعت گردی  دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، بیان کرد: به عنوان مثال در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی ویژه ای چون زرشک وجود دارد که با توجه به آن می توان جذابیت‌هایی در زمینه گردشگری ایجاد کرد.

شالبافان ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کند استفاده از ظرفیت گردشگران عبوری است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که مسافران عبوری در استان اقامت داشته باشند، افزود: تقویت زیر ساخت‌های اقامتی و خدماتی گردشگری در خراسان‌جنوبی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، گفت: زرشک یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگران داخلی و خارجی برای این استان است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید بهانه‌های ماندن و اقامت بیشتر گردشگران در خراسان جنوبی را زیاد کنیم.

شالبافیان یادآور شد: اگر سخن از رویدادهایی چون جشنواره زرشک می کنیم به واسطه آن است که بهانه برای سفر به خراسان‌جنوبی و اقامت گردشگران را داشته باشیم؛ علاوه بر آن باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خراسان جنوبی را به درستی معرفی کنیم. 

همچنین با حضور معاون وزیر میراث فرهنگي مجتمع آب درمانی هتل کوهستان  بیرجند افتتاح شد. این مجتمع در قالب طرح توسعه هتل کوهستان افتتاح شده است و دارای استخر، سنا و جکوزی است. برای ساخت این مجتمع ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب وام بوده است. با افتتاح این مجتمع آب درمانی برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.
دیدار معاون وزیر میراث فرهنگی با استاندار خراسان‌جنوبی

 

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با استاندار خراسان‌جنوبی دیدار و درباره موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری خراسان جنوبی از جمله روند ثبت جهانی برخی آثار تاریخی استان گفت و گو کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های خراسان جنوبی ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری وجود دارد، بیان کرد: نمونه این پتانسیل‌ها محصولات کشاورزی مزیت دار منطقه است. 

وی افزود: در کنار معادن و محصولات کشاورزی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خراسان‌جنوبی فرصت طلایی برای گردشگری به وجود آورده است. 

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد:  باتوجه به این ظرفیت ها انتظار و خواست ما سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خراسان‌جنوبی است.

گفتنی است؛ در این مراسم از ثبت ریگ یلان در نهبندان با ۷۳ درجه به عنوان گرم‌ترین نقطه زمین به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی یاد شد.

 

انتهای پیام
captcha