انقلاب اسلامی منادی وحدت است
کد خبر: 4091908
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

انقلاب اسلامی منادی وحدت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بستک انقلاب اسلامی را منادی وحدت دانست و گفت: هر زمان در کشورمان وحدت و همبستگی وجود داشته توطئه‌های دشمن شکست خورده است.

حجت الاسلام قائدی رئیس تبلیغات اسلامی بستک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام یونس قائدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک، امروز، 23 مهر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جریان وحدت یک جریان موقتی نیست بلکه قرن‌هاست، شیعه و سنی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این مسئله در بین مردم ما دائمی است.

وی افزود: در گذشته نیز در سایه وحدت و همراهی علمای شیعه و سنی بود که مسئله تحریم تنباکو شکل گرفت. هر جا که وحدت شیعه و سنی به معنای واقعی کلمه اتفاق افتاد همه کارها به‌صورت سریع پیش رفت. رژیم بعث عراق در حمله به ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرد اما بسیاری از مرزنشینان در شهرهای خود ماندند و با وجود توپ و آتش سنگین دشمن خانه‌های خود را ترک نکردند تا زمانی که مجبور به کوچ اجباری به شهرهای دیگر شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک ادامه داد: بخش عمده مردم شهرهای مرزی را اقلیت اهل سنت تشکیل می‌دهند، مردمی که همواره علاوه بر دفاع از مرزها، مدافع ارزش‌های ایران اسلامی نیز بودند. در این میان نیز شهدای بسیاری را تقدیم کشور کردند که وجود 11 هزار شهید اهل سنت گواه بر این ادعاست. از میان این شهدا حدود 100 نفر از روحانیون اهل سنت هستند که به طرق مختلف در دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ وحدت به شهادت رسیده‌اند.

قائدی بیان کرد: همچنین 4 شهید مدافع حرم به نام‌های «سلمان بامری»، «عمر ملازهی»، «مراد عبداللهی» و «اسماعیل شجاعی» نیز از اهل سنتی هستند که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در جنگ با تکفیری‌های داعش در سوریه به شهادت رسیدند.

وی افزود: از تعداد 11 هزار شهید اهل سنت 4 هزار و 563 شهید از کردستان، 3 هزار و 475 شهید از آذربایجان غربی و هزار و 297 شهید از کرمانشاه، 533 شهید از سیستان و بلوچستان، 431 شهید از استان گلستان، 218 شهید از خراسان رضوی، 107 شهید از هرمزگان هستند كه این تعداد، آمار کمی نیست و نشان می‌دهد قطعاً جریان وحدت در این مرز و بوم، مثال‌زدنی و شکست‌ناپذیر است.

قائدی عنوان کرد: هر جا دشمن رسوخ کرد و هر کس راه خود را در پیش گرفت ندای تفرقه بلند شد اما هر جا وحدت و همبستگی وجود داشت توطئه‌های دشمن شکست خورد. امام راحل (ره) و رهبر انقلاب نگذاشتند اجانب در کشور میدان‌داری کنند. امروز بنای دشمن بر این است که شلوغی به پا کرده و از این جریانات سوءاستفاده کند.

وی در پایان یادآور شد: انقلاب اسلامی منادی وحدت است و به فضل الهی در سراسر ایران اسلامی خصوصاً منطقه بستك اتحاد و همدلی در بین مردم موج می‌زند.

انتهای پیام
captcha