فراخوان دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» تمدید شد
کد خبر: 4092132
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

فراخوان دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» تمدید شد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از تمدید فرصت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» تا 30 مهرماه جاری خبر داد.

دومین دوره جشنواره رحمت للعالمین

حجت‌الاسلام‌ سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی«رحمت للعالمین» از ۱۰ مهرماه در سطح کشور خبر داد و افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره ملی تا 30 مهرماه‌ سال جاری تمدید شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش شعر کلاسیک و نو، مقاله و داستان کوتاه برگزار خواهد شد، بیان کرد: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار ادبی خود را در دو بخش شعر کلاسیک و نو با زبان‌های کُردی، فارسی، عربی و تُرکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به محورهای بخش مقاله‌نویسی جشنواره گفت: بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص)، سیره پیامبر اعظم(ص) در ادبیات قومیت‌ها و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام، امت واحده، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی، اخلاق‌مداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی، نگاه به وحدت به‌ عنوان یک فریضه اسلامی بر اساس آیه «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، مسئله فلسطین به‌ عنوان یکی از محورهای وحدت اسلامی و نقش رسانه در پیشبرد وحدت اسلامی از محورهای بخش مقاله‌ای جشنواره خواهد بود.

حجت‌الاسلام عسکری در ادامه به شرایط پذیرش مقالات اشاره کرد و افزود: مقالات با فونت نازنین ۱۴ و حداکثر در ۱۰ صفحه A4 و در قالب word باید ارسال شود.

وی در پایان به نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رحمت للعالمین اشاره کرد و یادآور شد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به‌صورت مجازی از طریق واتساپ و ایتا به شماره ۰۹۳۳۸۷۱۹۷۶۰ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha