افتتاح نمایشگاه دائمی کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در کاخ‌موزه چهلستون
کد خبر: 4092754
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

افتتاح نمایشگاه دائمی کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در کاخ‌موزه چهلستون

اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی کاخ چهلستون اصفهان روز گذشته، 25 مهرماه در اتاق شاه‌عباسی این مجموعه افتتاح شد.

اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در چهلستون

به‌ گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی، روز گذشته، 25 مهرماه در مجموعه جهانی کاخ چهلستون افتتاح شد.

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: از حدود 100 سال قبل، بخش‌هایی از باغ بزرگ و تاریخی جهان‌نما محل استقرار سنگ‌های مختلفی از بناهای تاریخی اصفهان بود که به هر دلیل ویران‌ و بخش‌هایی از تزئینات سنگی این بناها به کاخ چهلستون منتقل شده بود و در آنجا نگهداری می‌شد.

وی ادامه داد: تزئینات سنگی بعضی از بناهای شاخص تاریخی همچون کاخ آیینه‌خانه یا خانه‌های تاریخی و منحصربه‌فرد اصفهان و بعضی از مساجد تاریخی در این مجموعه نگهداری می‌شود. لذا، مدیریت و همکاران پایگاه جهانی کاخ چهلستون در یک طرح ابتکاری، اتاق شاه‌عباسی در ضلع شمال غرب تالار اصلی کاخ چهلستون را پس از مرمت و نورپردازی مناسب به‌عنوان نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی موجود در این کاخ آماده‌سازی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بیان کرد: این نمایشگاه به‌صورت دوره‌ای، سنگ‌های تاریخی موجود در کاخ چهلستون را برای اولین بار در معرض دید گردشگران و دوستداران میراث‌ فرهنگی قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود، اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی کاخ چهلستون اصفهان همه‌روزه از ساعت 9 تا 16 پذیرای دوستداران میراث‌ فرهنگی و گردشگری است.

انتهای پیام
captcha