دستکند «رباط آغاج» خمین واگذار می‌شود
کد خبر: 4093056
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

دستکند «رباط آغاج» خمین واگذار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: دستکند رباط آغاج شهرستان خمین به شورا و دهیاری روستا واگذار می‌شود.

دستکند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین، علی مشهدی، رئیس این اداره در خمین گفت: دستکند رباط آغاج شهرستان خمین به شورا و دهیاری روستا واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: واگذاری دستکند تاریخی رباط آغاج در جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان خمین که روز گذشته، 26 مهر، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود مطرح و در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد پس از اخذ سند مالکیت محدوده دستکند رباط آغاج، این دستکند تاریخی به شورا و دهیاری روستا واگذار شود.

مشهدی هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را معرفی هر چه بیشتر و بهتر این دستکند دانست و بیان کرد: در کنار این اقدام، فراهم‌سازی زمینه برای رونق بازدید از این دستکند  فراهم می‌شود.

وی دستکند رباط آغاج را یکی از مهم‌ترین آثار باستانی و جاذبه‌های مهم تاریخی شهرستان خمین عنوان کرد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا این شاهکار معماری و پناهگاه‌های دستکند بشری مربوط به استقرار انسان‌های اولیه، به نحوی شایسته معرفی شود و واگذاری این مجموعه گامی مهم در راستای ایجاد رونق و جذب گردشگران به این منطقه است.

وی بیان کرد: در جلسه انجمن‌های میراث‌ فرهنگی همچنین واگذاری پل تاریخی حاج مرتضی و مرمت و واگذاری حمام تاریخی لکان به بخش خصوصی به‌منظور تبدیل به مجموعه گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha