آموزش و پرورش ملجأ مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است
کد خبر: 4093629
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
امام جمعه بیرجند:

آموزش و پرورش ملجأ مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است

امام جمعه بیرجند با بیان اينکه حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادی است، گفت: مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی با توجه به رسالت آن باید در آموزش و پرورش تعریف شود.

شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 30 مهرماه در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار کرد: تاوان سال‌های بی‌تفاوتی به فرهنگ را تحمل می‌کنیم، اما توجه خاصی که در حال حاضر به این مقوله شده مایه امیدواری است.

وی اظهار کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد تحولات بنیادی در حوزه فرهنگ باشیم که باید این مسئله و نیاز به‌صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصان مجرب دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زمینه رشد فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد که باید شناسایی، زمان‌بندی و بر اجرای آن نظارت شود، ادامه داد: در مقوله فرهنگی در ابتدا آنچه هست باید تثبیت شود، در مرحله دوم وضع موجود را تعریف و وضع مطلوب را ترسیم کنیم که در این بین فاصله‌ای داریم که باید در این فاصله به‌صورت فراگیر، هرچه علت تقویت یک فرهنگ صحیح انسانی و اسلامی است، اجرا شود.

وی تصریح کرد: سران یک مجموعه که به‌صورت مستقیم تأثیرگذار هستند باید خودشان اصول فرهنگ اسلامی را در زوایای مختلف رعایت کنند که بازتاب آن در بین مردم تقویت فرهنگ است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یک شجره برای رشد نیاز به تغذیه مطلوب دارد، بیان کرد: شایسته آن است در این مسئله کشوری، عالی‌ترین متخصصانی که در حوزه و دانشگاه هستند و علم و تجربه دارند در قالب یک هیئت اندیشه‌ورز نظرات‌شان دریافت و بعد ابلاغ شود.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید تصمیم، تعریف و پیگیری صحیحی داشته باشیم، گفت: لازم است زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود، مسئولان فرهنگی به‌صورت کارشناسی و کاملاً مثبت، مفید، مؤثر با احترام و حفظ شخصیت وقت وی را پر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی با توجه به رسالت آن باید در آموزش و پرورش تعریف شود، بیان کرد: در این زمینه هم باید برنامه‌های سازنده و کارشناسی طراحی شود و آموزش باید به همراه مسائل علمی و هنری باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در زمینه فضای مجازی به‌صورت تخصصی وارد شده و روزانه 17 هزار دروغ را به فرزندان ما القا می‌کند، افزود: در قالب یک برنامه‌ریزی کارشناسی و منسجم با زمان‌بندی معین باید تکلیف همه ما مسئولان و دستگاه‌ها مشخص شود تا بدانیم هر یک از برنامه‌ها در چه زمانی قابل اجراست.

عبادی با اشاره به اینکه دشمن به‌وسیله ایجاد فساد خود را تثبیت می‌کند، بیان کرد: در بیدار کردن فطرت و عقل باید حسن استفاده را داشته باشیم، اگر بتوانیم این کار انجام دهیم و حق در برابر باطل قرار گیرد، باطل نابود می‌شود. دشمن به‌وسیله تهدید و تطمیع در مقابل ما قرار گرفته و این شیوه دشمن است و ما باید بر پایه اصول ایمانی در برابر دشمن و اهداف آن قرار بگیریم.

انتهای پیام
captcha