اجرای طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان
کد خبر: 4093814
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

اجرای طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان گفت: علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طرح خدمات حمایتی در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی آموزشی، پرورشی و توانبخشی اجرا می‌شود.

مدارس دانش‎آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان امروز، یکم آبان‌ماه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل بهزیستی استان گفت: گسترش همکاری دوجانبه در فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و حمایتی در چارچوب قوانین و مقررات از مفاد مهم در توافق‌نامه مذکور است.

وی با تأکید بر تقویت همکاری بین بخشی در جهت ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی وحمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: دو ارگان آموزش‌وپرورش استثنایی و بهزیستی می‌توانند بیشترین همکاری را ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان درباره نکات مهم تفاهم‌نامه همکاری که در اداره کل بهزیستی استان امضا شد، بیان کرد: خرید ارتز(وسایل کمکی) و پروتز(اعضای مصنوعی) برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت رایگان در مراکز تحت پوشش بهزیستی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداکثر سطح استقلال فردی، حرفه ای وبالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است، ادامه داد: کلینیک‌های تخصصی وابسته به سازمان بهزیستی به دانش‌آموزان نیازمند خدمات(توانبخشی) رایگان ارائه می‌دهند.

محمدی در ادامه گفت: خدمات تجویز سمعک، تجویزعینک، قالب گیری سمعک، خدمات کلینیکی وتخصصی بینایی، شنوایی وفیزیوتراپی به دانش‌آموزان ارجاع بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به مدارس استثنایی در مراکز وابسته به بهزیستی رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش‌وپرورش استثنایی در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها روند خدمت‌رسانی بهتر به جامعه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تسهیل وتسریع بخشد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: آموزش‌وپرورش استثنایی علاوه بر تعلیم‌ و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی آموزشی، پرورشی و توانبخشی اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha