اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان
کد خبر: 4094354
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح «سودای بندگی» با هدف آموزش عملی وضو و نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی خبر داد.

طرح سودای بندگی

طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به مهم بودن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انسان‌ساز نماز طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

وی با برشمردن نماز به عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه تمام نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، افزود: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

محمدی با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه است.

شایان ذکر است؛ اجرای این طرح از اول آبان‌ماه جاری آغاز و تا پایان بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha