کشتار افراد بی‌گناه طبق شریعت اسلام محکوم است
کد خبر: 4095029
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

کشتار افراد بی‌گناه طبق شریعت اسلام محکوم است

امام جمعه سنندج با تسلیت شهادت ۱۵تن از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز گفت: کشتار افراد بی‌گناه و زن و کودک طبق شریعت اسلام محکوم است.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، ششم آبان‌ماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، با تسلیت شهادت ۱۵ تن از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز اظهار کرد: کسانی که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده شده باید مجازات شوند.

وی کشتار افراد بی‌گناه و زن و کودک را طبق شریعت اسلام محکوم دانست و افزود: قرار است افراد مقصر در جنایت زاهدان نیز مورد بازخواست قرار گیرند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که افرادی به‌نام دین، دست به کشتار مسلمانان و مردم بی‌گناه بزنند، بیان کرد: دین اسلام همواره مخالف خشونت بوده و دین رأفت، صلح، مهربانی، برادری بوده است.

وی با اعلام اینکه دین اسلام ارزش بسیاری برای جان انسان قائل شده است، ادامه داد: اسلام مبرا از افراط، تفریط، تعصب و نژادپرستی است و خداوند از کشتار و خونریزی بیزار است، پیامبر(ص) در این مورد می‌فرماید: «کشتن یک انسان با کشتن تمام انسان‌ها تفاوتی ندارد».

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه مسئولان برای رفع مشکلات مردم باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند، افزود: مردم ایران اسلامی در طول انقلاب، در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها، همواره کنار نظام بوده‌اند لذا باید دولت همت خود را برای رفع دغدغه‌های آنان بکار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر پشتیبانی مردم نباشد، دولت‌ها قادر به انجام وظایف خود نخواهند بود، گفت: انتقاد به حق و سازنده حق مردم بوده است و این کار باید با درایت انجام شود و مسئولان هم وظیفه دارند به مطالبات مردم پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha