مهم‌ترین مولفه‌های امنیت حفظ استقلال و حاکمیت کشور است
کد خبر: 4095659
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

مهم‌ترین مولفه‌های امنیت حفظ استقلال و حاکمیت کشور است

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور مهم‌ترین مولفه‌های امنیت را حفظ سلامت مردم، تمامیت ارزی، سیستم اقتصادی، حفظ استقلال و حاکمیت کشور عنوان کرد و گفت: دشمن از روش‌های مختلف به ‌دنبال برهم زدن پایداری ملی است.

مهم‌ترین مولفه‌های امنیت حفظ استقلال و حاکمیت کشور است

به گزارش ایکنا از گیلان، مهناز میرزاابراهیم طهرانی، مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز، 8 آبان‌ماه در نشست «نقش زنان در پدافند غیرعامل» که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حضور بانوان و افراد جامعه امروز در عرصه پدافند غیرعامل بیش از گذشته احساس می‌شود و به فرموده مقام معظم رهبری در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد میدان شوند، پیشرفت در آن میدان‌ چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاع غیرمسلحانه ساده‌ترین تعریف از پدافند غیرعامل است، افزود: مجمع تشخیص‌ مصلحت نظام در راستای سیاست‌های کلی نظام در سند چشم‌انداز 20 ساله پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه‌ای دانسته که شامل افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اقداماتی نظیر نفوذ و ایجاد اختلال در زیرساخت‌های خدمات‌رسانی کشور، ایجاد نارضایتی مردم و در نهایت قرار دادن مردم مقابل نظام از جمله برنامه‌ریزی‌های دشمن در عرصه جنگ شناختی است، گفت: بسیاری از زیرساخت‌های کشور امروز در حالت سایبر محور است لذا یک‌ حمله سایبری به زیرساخت‌ها باعث توقف خدمات، عملیات و نارضایتی مردم می‌شود و دشمن از روش‌های مختلف به ‌دنبال برهم زدن پایداری ملی است.

طهرانی ادامه داد: یکی از این تهدیدات ایجاد اختلال سیستمی بوده و نوع دیگر آن نیز با استفاده از آشوبگری و اغتشاشات است بنابراین تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات در پدافند غیرعامل مورد توجه اساسی قرار دارد.

وی مهم‌ترین مولفه‌های امنیت را شامل حفظ سلامت مردم، تمامیت ارزی، سیستم اقتصادی، حفظ استقلال و حاکمیت کشور عنوان کرد و گفت: دشمن سعی دارد از طریق تهاجم فرهنگی، جایگاه «مادر» را از بین ببرد و حس لطیف مادری را از بانوان بگیرد زیرا کانون خانواده، حس مادری و دارایی‌های معنوی موجود در محیط خانواده از باارزش‌ترین دارایی‌های انسان محسوب می‌شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اثرات پدافند غیرعامل در حوزه دفاعی، تصریح کرد: تنها بخش کوچکی از پدافند غیرعامل شامل دفاع نظامی می‌شود و اغلب بخش‌های آن مربوط به دفاع شهری، زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی و شناختی است که در همه این عرصه‌ها زنان می‌توانند تاثیرگذاری داشته باشند.

طهرانی تربیت فرزند مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را یکی از نقش‌های مهم مادر و بانوان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آمادگی در برابر بحران‌، شناسایی تهدیدات، افزایش دانش و تاب‌آوری خانواده از جمله نقش‌های بانوان در پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار اساسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس به ویژه مادران و همسران شهدا، گفت: حضور در ستادهای پشتیبانی جبهه‌ها، جهاد مالی و ایثار و فداکاری در سایر حوزه‌ها گوشه‌ای از نقش‌آفرینی بانوان در دوران دفاع مقدس است؛ امروز با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم لذا برای اینکه برنده این میدان باشیم باید بهترین و درست‌ترین روایت را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha