درخشش یزدی‌ها در ششمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها
کد خبر: 4095821
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

درخشش یزدی‌ها در ششمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کشور از برتری دارالقرآن سیدالشهدا تفت خبر داد.

فاطمه ابوالحسنی، مدیر دارالقرآن سیدالشهدا(شهید دهقانی) شهرستان تفتسعید غفاریان، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری ششمین دوره آموزش و توانمندسازی دوسالانه مدیران مراکز دارالقرآن‌ الکریم سراسر کشور اظهار کرد: این دوره با حضور ۹۰۰ نفر از مدیران دارالقرآن، رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز و کارشناسان ادارات کل آموزش و پرورش به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان در محل اردوگاه شهید بهشتی این استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره با هدف آشنایی با سیاست‌ها و رویکردهای جدید، ارتقای سطح دانش علمی و عملی مدیران مراکز دارالقرآن، تربیت حافظان قرآن کریم به‌صورت ویژه، زمینه‌سازی برای تبادل تجربیات و استفاده از تجربیات مدیران دیگر و قدردانی از زحمات دوسالانه همکاران در بستر فضای مجازی و آموزش‌ها و تولید محتواهایی که در این بستر از لحاظ کمی نیز ارتقا داده شده است، برگزار شد.

غفاریان افزود: در اختتامیه این دوره، مدیران موفق دارالقرآن‌ها تجربیات خود را ارائه دادند که از بین 780 مدیر دارالقرآنی که طرح خود را ارائه داده بودند، 50 طرح منتخب و سپس 10 طرح راه یافته به مرحله پایانی مورد داوری قرار گرفتند و در پایان از  پنج طرح منتخب استان‌های فارس، گلستان، اصفهان، یزد و مازندران تقدیر به عمل آمد.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به درخشش استان یزد در این دوره گفت: در این آیین طرح ارائه شده توسط فاطمه ابوالحسنی، مدیر دارالقرآن سیدالشهدا(شهید دهقانی) شهرستان تفت به عنوان دومین طرح منتخب، مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح‌های دارالقرآن حضرت سیدالشهدا (شهید دهقانی) شهرستان تفت به عنوان تجربیات موفق بیان کرد: طرح «سی روز سی نوجوان» که به صورت مشترک با کانون فرهنگی تربیتی ولایت تفت در مدارس شهرستان اجرایی شده، از آن جمله است و در قالب این طرح تلاوت روزانه قرآن کریم توسط دانش آموزان در ماه مبارک رمضان به همراه ترجمه خوانی و بیان داستان‌های قرآنی صورت گرفت.

غفاریان؛ هدف از اجرای این طرح را شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان علاقمند و مستعد در زمینه قرائت قرآن کریم و دیگر رشته‌های فرهنگی و معرفی ایشان جهت شرکت در دوره‌های تخصصی برشمرد.

وی برگزاری صبحگاه قرآنی را دومین طرح این دارالقرآن برتر کشوری دانست و گفت: این طرح شامل ارائه یک بسته قرآنی فرهنگی به مدت نیم ساعت در مدارس شهرستان است که شامل تلاوت قرآن، بیان داستان قرآنی، پخش کلیپ یا انیمیشن مربوط به مفاهیم آیات تلاوت شده، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه بود.

غفاریان بیان کرد: سومین طرح دارالقرآن شهید دهقانی تفت، «اردوی قرآنی یک روزه» بود که شامل حضور دانش آموزان مدارس مختلف در دارالقرآن و استفاده از فضاهای فرهنگی، قرآنی، قصه‌گویی و سرگرمی آن است که با هدف فراهم‌سازی یک روز جذاب و خاطره انگیز قرآنی در محیط شاد و فرهنگی دارالقرآن برای دانش آموزان اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha